Det beror ju helt på hur du konstruerat din RP skulle jag säga. Så hård är inte en zombie(lite beroende på vilken sort vi talar om iofs).Ehm, en Hunter själv skulle aldrig klara en Zombie i närstrid helt ensam. Möjligtvis en Avenger eller Defender men dom andra kan inte, dessutom tar man lethal av svärd med mera så ma är näst intill lika sårbar som en Mortal.
Jag har bara spelledat Hunter men det är just den grejen som du beskriver som för mig som SL är grejen ändå. Och att försöka få spelarna att porträttera vanliga Svenssons och hur de kan tänkas reagera när de ställs inför något som strider helt och hållet mot deras världsbild och vad som tidigare fanns i deras liv.Jag tycker iof själva utsattheten som mortal är det bästa med WoD. Nu har jag inte lirat Hunter, men väl som mortal, och det om nåt är asskoj. Man är lite paranoid om man känner till hemskheterna i världen.
Hahahahahaha, jag skrev mitt inlägg i "Wod 1.0 vs. 2.0" innan jag läste vad du skrev men vi verkar ha sett samma lucka i resonemanget båda tvåHuskatten måste också slå mot 8 i svårighetsgrad.
Precis det behöver det inte alls vara. Vilken sort Imbued du blir styrs av din sinnestämning eller vilket sätt du väljer att först konfrotera de övernaturliga. Väljer du att "take stand" och försvara din mamma(t.ex.) så blir du troligen en Martyr eller Defender, fylls du av raseri och attackerar blir du troligen en Martyr eller Avegner, väljer du att försöka samtala eller hjälpa den övernaturliga blir du troligen en Redeemer eller Innocent osv. osv. Alltså har dina tidigare förmågor eller färdigheter ingen egentlig inverkan på vilken sorts Imbued du blir.Hunters söker ofta svar, och är inte alltid Avenger eller Martyr-galna. Och inte ens Avenger behöver vara tokiga på att slåss dom heller.