Nekromanti Hur är er pågående kampanj?

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Många utöver mig har säkert viss inpirationsbrist så för att hjälpa varandra hur är er pågående kampanj...
Vilka är rollpersonerna?
Var utspelar sig det hela?
Vad har hänt?

Jag har tyvärr inget eget att bidra med då min spelgrupp ligger på is...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Min ex-kampanj

"Vilka är rollpersonerna?"

Två herrar från ryssland som fick för sig att jobba som gangsters åt den lokala maffian och sedan hamnade i finkan och till sist kom ut. Då tog de sitt pick och pack och flyttade till Tokyo för att "öppna maffiakontor där". Sedan fick de ett tokryck och fick för sig att de skulle mula uteliggaren vid tågstationen (de hade döpt honom till Svinto). Så de gick ditåt, tog sig ett järn på vägen och bestämde sig för att döda den lokala yakuzan istället och gick och knackade på deras kontor. Med puffror fullt synliga i händerna. Trots att jag påpekat att det fanns en övervakningskamera utanför dörren.

De dog. Sedan dess har jag inte spelat Neotech.


Storuggla, svinto?
 

Shrukk

Veteran
Joined
28 Jun 2004
Messages
15
Location
Södertälje
Vi har en kampanj som lagts på is till fördel för en kampanj i Eon som vi kanske blivit lite mer intresserade av.

Kampanjen var ganska enkel till sitt upplägg: Rollpersonerna var gangsters i BAMAs undre värld. Under en boss i den mest framgångsrika maffiafamiljen hade de alla tjänat av sitt straff i fänglese och nu precis kommit ut i det fria igen, tillbaka i familjens varma famn.

Rollpersonerna var en synnerligen blandad skara där man t. ex. kunde finna en f.d. polis, en heltidsgangster, en rysk prickskytt och en knarkförsäljare.

Efter vissa turer har rollpersonerna befunnit sig i Las Vegas, San Francisco och Salt Lake City. Överallt har det dykt upp problem som på ett eller annat sätt tvingat dem att fly igen. Någon mäktig organisation är ute efter dem, men de har ingen aning om vilken. Helt klart är i alla fall att det inte är regeringen i något av det nya amerikas länder, utan något än mer sinistert och kanske världsomspännande.

Kanske kan det hela ha något att göra med de nervgasfyllda glaskulorna som rollpersonerna stal från ett dolt labb under en rivningstomt i BAMA? Kanske har de svarta vektorjetfordonen något med saken att göra? Vem vet, det kan till och med vara så att den man som dyker upp i deras drömmar och viskar saker till dem vet något om problemen?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Kampanj Galore

Ah, jag kan lika gärna spruta ur mig lite kampanjer vi har haft eller tänkt ha så kan folk inspireras av något iaf.

Miami Vice 2059: The Wave [planerad]
Kommer att gå av staplen i höst (det kan finnas gästplatser över att spela i GBG...). Kort sagt: Rollpersonerna gestaltar ett par nära släktingar, gamla vänner och ovänner som plötsligt kallats in för att ta över driften av nattklubben The Wave i Miami med tillhörande hotell och casino, efter att de förra bossarna och deras familjer alla dödats i brutala attacker. RP:na, vars legitimitet som bossar över hotellet bygger på att en är kusin till den mördade bossen, kommer att märka att stora intriger vävs kring detta hotell, att personal motarbetar dem, att de ständigt riskerar sina liv och att de med egna händer måste hålla företaget i liv mot konkurrenter som slåss med näbbar och klor, värja sig från polisen och liera sig med rätt maffia. Stämningen skall vara ganska glättig, med något dammig glamour, såpaintriger upp över öronen, blodiga mellanspel etc. allt inspirerat av Miami Vice, GTA Vice City, Sopranos, Glamour och Las Vegas-filmer.

Miami Vice 2059: Horizonte [på is]
En systerkampanj till ovanstående, originalkampanjen. Rollpersonerna är en hop människor på gränsen mellan det lagliga och det olagliga (vissa på ena sidan, några på andra) som hyrs för att börja utreda diverse mystiska mord. Det visar sig snart att de jobbar för den ena stora maffian i Miami och de dras in i allt farligare intriger i maktspelet om Miamis undre värld, framförallt skaffar de sig mäktiga fiender redan tidigt. Bland annat har man sysslar med gaturacing, mord i fina suburbia, brutala inträdesprov till gäng, explosion ombord på en yacht och en fullskalig gängattack på Miami Hospitals cybernetiska lager som svarades med bland annat attackhelikoptrar. Hög actionnivå (GTA:ish) inspirerad av Miami Vice, GTA Vice City och många maffiarullar.

Dessa är de två nyaste. Tidigare kampanjer har på ett eller annat sätt hängt ihop, men man kan nog ursklilja följande:

Dådet mot El Caballo och i Paramils tjänst [på is]
Karaktärerna är en hop typiska cyberpunkaräventyrare - en internationell inbrottstjuv och identitetsbytare, en rastafari tillika yrkesmördare, en "hired gun" med mystiska problem med Europas agentbransch och en knarkande, mördande son till en rik affärsman som föraktar sin klass (bl.a.). Dessa tvingades fly från Californien efter diverse band till det förflutna och kom till Mexico, där de bestämde sig för att bli rika. En helt egenplanerad stöt mot spelhålan El Caballo - huserad i en stor villa på landet och ägd av en son till en colombiansk mafioso - för att stjäla deras betydande kontantkassa. Skickligt utnyttjande av poliskontakter och vapenhandlare gav dem resurserna, nogrann resarch på plats genom förklädnader och olika roller (som höll på att fallera för att den rike snorungen höll på att vinna för mkt pengar - man dumsatsade bort alla pengar för att inte bli noterade av bossen) och tillslaget var kaotiskt men mycket hårt och effektivt. Det skedde på natten, med truppmina i trappan, insmugglade personer med vapen och en prickskytt utanför. Efter brutal övertalning på ägaren fick man så ut inte bara mängder av kontanter utan också knark. Flykt till Cayman Island - ett skatteparadis - och överföring av pengarna till schweiziska bankkonton. Emellertid sålde rastafarin av knarket, något som gav både maffian och myndigheterna vittring. Kombinerat med en personlig krig lämnade den rike slyngeln gänget och for hem till sin far, tog på sig skulden för diverse anklagelse mot gänget och tog slutligen livet av sig (och sin far?). De övriga rekryterades av Paramil.

Inom Paramil skickades de först för att göra en badwillkupp mot hackers iklädda Nimrodutrustning, därefter sändes de till krigszonen Arizona för att bakom fiendens linjer finna kidnapparen av en viktig gruvdirektör. De fann honom slutligen, efter att ha överlevt ett brutalt överfall av Unionens fallskärsmtrupper (som ju hade varit deras vänner om de inte varit undercover) men i slutstriden avled han - efter en strid där en tunn trävägg skiljde de stridande och full automateld susade kring den kidnappades huvud (han avled mirakulöst dock inte av rollpersonernas eld genom väggen utan av ett nackskott från en bortglömd kidnappare). Rollpersonerna evakuerades och skall sändas till annan ort.

Eurotour avec La lune noir [avslutad]
Delvis baserad på en CP2020-kampanj med namnet Eurotour. Ett antal typer rekryteras som vakter och allti-i-allo av den amerikanske sångaren Jack (?? minns ej hans namn, läs CP2020 så står det) på dennes turné i Europa. Bland rollpersonerna fanns Hans Müller, en före detta tysk polis, nu police gone bad, med monoliteimplantat och mycket självförtroende. Den vitryske urkommunisten och hackern Josef Stalin (taget namn :gremgrin: ) som led av plötsliga vansinnesutbrott samt Valerie, en aktiemäklare och dotter till en av de viktigare familjerna i Frankrikes societet (polare med rikspolischefen). Sist men inte minst, vår äldsta RP (skapad -94/-95) Rip the Hacker (går att hitta i NO eller NU om man letar tror jag), en mycket erfaren hacker, cyberfreak och hired gun. Läs Eurotour för en närmre beskrivning av aktiviteterna där. I vilket fall hoppar RP:na av turnén, alternativt blir sparkade, i Paris. Snart spinner alla trådar runt nattklubben La Lune Noir. Valerie blir våldtagen av nattklubbens vakter efter att ha förolämpat ägaren Karim, men det hela videofilmas av Rip som börjar schackra med bandet för att få betalt. Hans, som rekryterats av Karim, ombeds att vända sig mot Rip och skaffa alla kopior av filmen, vilket inbegriper att även göra inbrott på sjukhuset där Valerie tillfrisknar och dessutom att lura in Rip hos en shadowdoc för att där tvångsoperera ut dennes klenod och relik - en svindyr och extremt ovanlig intern dator. Rip förlåter aldrig Hans.

Polisen får dock upp spåren på Hans och efter att Josef Stalin i en vansinnesattack trasat sönder Karims hand tvingas radarparet fly landet. De lyckas för en stund gömma sig i Berlin där de rekryteras som "lost souls" eller "märkta" av ryska maffian, folk som är så efterlysta av polisen att polismord inte innebär ett värre straff. De ombeds ha ihjäl en mutkolv till polis som börjat begära för mycket. Det slutar med att polisen flyr och man har istället hjäl maffians representanter (som plåster på såren - de hade ju mutpengarna). Dessvärre skjuter Josef i sitt vansinne ihjäl Hans i det följande bråket om stöldgodset. Josef försvinner sedan ur historien med en permanent agressiv psykos.

The Enfield Affair [avslutad]
En "prequel" för vissa av RP:na till El Caballo. Rastafarin och den rike slyngeln är kvar. Dessutom finns (nu börjar minnet svikta) en f.d. racerförare och en ambulansvakt med. En kraftig bomb demolerar en restaurang i centrala Los Angeles och snart pekas RP:na ut (som syndabockar). RP:na, nu på flykt, måste reda ut situationen. Spåren leder till vapenföretaget Enfield och man börjar utpressa Enfields säkerhetschef (man tutar i honom att man filmar hans familj och har dem på kornet). Dessvärre är Nimrod i hasorna på RP:na efter explosionen och en biljakt med tillhörande eldstrider ställer till med mycket oreda i centrala LA. Slutligen gör man ett spektakulärt inbrott i deras skyskrapa via bl.a. lufttrummorna. Man finner dock inte de bevis man söker och tvingas i panik fly från byggnaden. Ambulansföraren lyckas med stor tur ta sig in i den helikopter som insatstrupperna kom med och börjar, utan att någonsin ha flugit en helikopter, fly mot Mexico, snart förföljd av både säkerhetsföretag och polis. Ingen vågar dock skjuta med tanke på den låga höjden och bostadsområdena nedanför. Ambulansföraren lyckas ta sig över mexikanska gränsen men vågar inte landa. Istället skjuter han ut sig med katapultstol vilket orsakar att helikoptern störtar mitt i en folksamling. Han flyr en stund men grips och döms till döden.

Puh. Jag har kvar hela vår gamla Neotechtid där vi spelade alla köpeäventyren och verkligen spelade action, men jag orkar inte skriva det nu. Det finns omåttligt mkt att ta av.

/RipperDoc
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,047
Location
Göteborg
Den pågående kampanjen går ut på att rollpersonerna plus den ena rollpersonens flickvän har en detektivbyrå. Byrån utåt sett är helt legal och sysslar med vardagliga uppgifter.

Men inåt så antar byrån de allra flesta jobb som ger gott om kosing.

Pengarna investeras i firman och uppgifterna utökas i omfattning. Å andra sidan så får rivaler, fiender och ordningsmakt upp ögonen för verksamheten.

I en paralell kampanj så är gruppen falskärmsjägare i SFS armé. Det har dock inte spelats något där ännu.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,150
Location
Tindalos
Fastfrusen

Minst sagt. Köpte N2 och drog igång en kampanj med början i Methusalems Offer. Rollpersonerna blev en bunt kriminella (verkar som alla hamnar där för eller senare) och någon enslig legosoldat. Vi tog oss igenom äventyret och fortsatte in i Avalanche. De klarade av Colombia rätt så hyfsat. Jag adderade ett stort kokafält med tillhörande fabrik ("And there was a firefight!"). Sen stoppade det helt tvärt när de anlände till en viss ö norrut och där sitter troligen rollpersonerna fortfarande och fryser. Men det är ju sommar nu (?) och kanske det finns en möjlighet att tina upp dessa stackars rollpersoner.

Jag påbörjade även en kampanjidé men det blev inte mycket mer än så. Tyvärr.
SID-45 inledning http://hem.passagen.se/sevendaggers/sid45.htm

Lite husregler:
http://hem.passagen.se/sevendaggers/7D11Neo2.htm

Lite vapen: Dock ej fullständiga, välj egna kailbrar från N2 som passar bättre.
http://hem.passagen.se/sevendaggers/7D11Neo3.htm
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Har en pågående kampanj som ligger på is... Utspelar sig i Stockholm. Spelarna bestående av 2 st Gangsters, varav en är en fegis och alkoholist, 1 före detta soldat och 1 martial artist.

De har blivit närmade av en av de skandinaviska bankernas säkerhetschef. De får fast lön från banken, men agerar problemlösare åt säkerhetschefen, som har tänkt försöka skaffa sig tjänster från lite mäktigare folk i Stockholm. De jobbar på en väldigt "tight" budget, eftersom deras anställning är "falsk".

Har hittils spelat 2 enkla äventyr, och jag planerar ett 3dje. Men som sagt så ligger den lite på Is, vi får se om jag får tummen ur och kanske kan fortsätta planera.

/Honken
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Vi har spelat "Havets Tigrar", "Metusalems Offer", "Operation Mangala" samt "Avalanche" (i den ordningen).

Just nu jobbar vi som (ganska dåliga) hemliga agenter för den världsomspännande, superhemliga, supercoola, jättehippa, überbästigaste brottsbekämpande (?) organisationen CII (Central Information and Intelligence).

RP:
Trevor Hong. Ex. elitsoldat, ex. solo. Från Hong Kong. Gillar (och är duktig på) att sparka folk på knäna och skjuta med pistoler. Citat: "Sparka mot huvudet?? Varför då? Slår du nånsin mot benen? Idiot..."

William Tempest: Ex. polis från Australien. Gillar att (och är duktig på) dominera små späda flickor och skjuta med... ja, vad helst som hamnar i hans händer. Citat: "Kontroll är mitt verktyg. Och mitt mål."
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Sommaruppbehåll

Jag spelleder en kampanj som utspelar sig i den Centralamerikanska storstaden Aztec City, komplett med drogbaroner, maffia, korruption och mäktiga militärer. Rollpersonerna är en grupp mafiosos ifrån Santoro-familjen i Miami. Efter att ha tillbringat en tid i ett mexikanskt fängelse så planerar de just nu, tillsammans med sina chefer, ett attentat mot landets Öb och hans familj efter att han krävt orimligt stora mutpengar.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
We out in space

Jaja, som vanligt flyger vi utanför ramarna i vår lilla spelhåla. Visserligen ligger kampanjen vilande för ögonblicket. Vi är såååå upptagna i vår egen variant av Mundanas Spelregler... (Eons spelregler i egen värld alltså...)

Tillbaka till vårt lilla knasiga äventyr i Neotechs regelvärld... men med egna kombatanter och tilltrasslingar som inte finns i Neotechs värld! Vår lilla grupp har genomlidit ett gisslandrama på en forskningsanläggning. Då till att börja med var spelgruppen (beståend av tre personer) insatsstyrka mot gisslansituaitonen. Under det spelpasset visade det sig dock att tillfällig SL's (ja vi bollar med slskapet) inte var anställd vid firman ifråga... men det är en senare komplikation med det.

Nåja, för att göra en lång historia kort så avlägsnade sig vår lilla grupp med en av gisslanpersonerna (en genetiskt modifierad individ som var anledningen till gisslansituationen) och förde henne i säkerhet. Därpå följde att vår förläggning jämnades med marken.... Vi flydde platsen. En spelare drog till Danmark ( allt utspelade sig i Stockholmstrakten) och nystade i hemliga trådar där som den andra spelaren (jag) inte visste något om. Jag skapade med hjälp av min förmögenhet en ny tillflykt, förälskade mig i SL's rp (som förövrigt är min make) och i den vevan startade jag ett eget "säkerhetsföretag", med hjälp av övriga på/från förläggninen. Den andra rp'n återkom och vi fick lite underlig utrustning. Stället jag köpt var ett fd. konvalescenshem som SL's rp's företag utövat påtryckningar på... SL's rp föll för min rp och någonstans därmellan lyckades vi få fatt i övriga genetiskt modifierade personer från gamla firman - alla barn (äldst tror jag är 15).

Därefter modifierades ett gammalt mutantäventyr - Hell, det enda som fanns kvar var skelettett=kartorna. Där vi i korta ordalag kom över en portal som leder ut i stjärnorna. Efter det har det varit en massa strul med aliens, gångar i marken under vår bas, spöken och ja.... jag kommer faktiskt inte ihåg allt. Min Rp är gravid. Militären vill ha portalen. Aliens vill ha portalen. Andra aliens vill ha de aliensen. Portalen har i tur och ordning flyttats, minerats, grävts ner, minerats, grävts upp - bevakats av vapen och slutligen sålts till militären och flyttats. Vi har en liten agent för hemlig organisation i vårt hem. Vi har snart sagt gjort allt möjligt tokigt och nu sist så blandade jag in en ny rp för mig själv när jag tog över SL-skapet igen och fixade in min 1:a rp på sjukhus med havandskapsförgiftning och hon har nu legat och svävat mellan liv och död ett tag. Min nya rp har upplevt saker med aliens då hon jobbat som gruvarbetare/truckförare i det yttre av solsystemet...
Här finns mer om hennes upplevelser innan hon kom till spelgruppen

Summa sumarum en enda stor soppa som jag nu plötlsligt blev sugen att spela igen. Vill ni ha mer tips så kan ni maila eller fråga direkt här på forumet.

:gremsmile:
 
Top