En mindmap används med fördel för att hitta på idéer och utveckla dem. Man ritar alltså upp sina cirklar och när man kommer på något som är relaterat till en cirkel skriver man ner det och drar ett streck till den relevanta cirkeln. På så sätt får man någon sorts karta över de idéer man kommit på och hur de relaterar till varandra. Om det skulle vara speciellt användbart när man skapar icke-linjära äventyr vet jag inte -- tekniken är säkert lika användbar (för de som nu gillar den över huvud taget) när man vill skapa linjära äventyr och vill hitta på vad som ska hända i dem.Hur använder man mindmap teknik när man skapar icke linjära äventyr? Var börjar man och hur bygger man på den?
Jag skulle göra som så att jah helt enkelt satte dina spelares karaktärer i mitten. Sedan skulle jag göra spm så att jag drog ut oliak bubblor ndär man skriver om möten, vad som triggar dian spelares karaktärer osv. för att sedan sätt knyta ihop säcken som så att du har ett icke linjärt äventyr där du baserar äventyret på möten, intriger & sådnt.Hur använder man mindmap teknik när man skapar icke linjära äventyr?