Nekromanti Hur att bli populär i ett land.

Joppur

Veteran
Först och främst vill jag att hamsterbane inte läser detta, då han är min SL. :gremsmile:

<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="röd">/images/hr.gif</td></tr></table>
Till er andra snytmånsar hade jag er en liten fråga som ni smarta snytmånsar redan vet, men som dumma snytmånsar ännu inte fått reda på, ty den står däruppe i rubriken. Nå, nu till läget.

Min rollperson, som vi för övrigt kan kalla Mernon, är en före detta präst i Consaber, vars far är ingen mindre än kung Konstantin, detta medför naturligtvis att jag är prins i Consaber, och därigenom har jag ett visst tronanspråk.

Då vi rollpersoner var i staden Fella för att försvara den mot de hemska tirakerna som tågade mot staden, passade någon på att mörda primoden av Calana. Detta var en (enligt mig) uttänkt plan, att allmänheten plötsligt trodde att min rollperson hade sett till och mörda primoden så att Mernon kunde bli primod.

Plötsligt var det ingen adelsman eller adelskvinna som tyckte om mig. :gremfrown: Den enda som egentligen visste att vi var oskyldiga var en skum hertig från Soldarn, och Kungen, vilket i och för sig var en klar fördel i alla fall.

Sedan utfördes en till hemsk komplott mot mig, vilket slutade i att våra rollpersoner landsförvisades i ett år. Då började genast en gigantisk handelsresande tur, vilken hittils har gått bra, då vi började med 45000, och nu närmar oss miljonstrecket, åtta månader senare...

Nu kommer egentligen frågan: Nu har jag massa pengar, men för att lyckas med någonting vill jag börja med att få folket och adelsmännen på min sida. Hur att göra? Tänkte att det kanske finns någon som har orkat läsa detta, och kanske har några tips.

Tacksam för svar.

hatten

Swashbuckler
Re: Hur att skapa en PR kampanj och ta över värden

Först och främst vill jag att hamsterbane inte läser detta, då han är min SL.
Hamsterbane vilken namn har han förtjänat det är han en elaking hamstrar är jättesöta..

Krughugg Kraggbarbar och Var-Hamster håller med ingen må skada hamstrar...

Till er andra snytmånsar hade jag er en liten fråga som ni smarta snytmånsar redan vet, men som dumma snytmånsar ännu inte fått reda på, ty den står däruppe i rubriken. Nå, nu till läget.
PR kampanj :gremlaugh:
Min rollperson, som vi för övrigt kan kalla Mernon, är en före detta präst i Consaber, vars far är ingen mindre än kung Konstantin, detta medför naturligtvis att jag är prins i Consaber, och därigenom har jag ett visst tronanspråk.
Take over the world
Då vi rollpersoner var i staden Fella för att försvara den mot de hemska tirakerna som tågade mot staden, passade någon på att mörda primoden av Calana. Detta var en (enligt mig) uttänkt plan, att allmänheten plötsligt trodde att min rollperson hade sett till och mörda primoden så att Mernon kunde bli primod.
Perfekt väldigt bra gjort :gremsmile: men du borde ha varit längre bort från staden när morden hände.
Plötsligt var det ingen adelsman eller adelskvinna som tyckte om mig. Den enda som egentligen visste att vi var oskyldiga var en skum hertig från Soldarn, och Kungen, vilket i och för sig var en klar fördel i alla fall.

Sedan utfördes en till hemsk komplott mot mig, vilket slutade i att våra rollpersoner landsförvisades i ett år.
Perfekt allt nu behöver göra är att använda dina kontakter eller hyra busar för att lönnmörda evenulla bröder landsförvisningen är en perfekt cover. Du kan även använda den för att skafa kontakter det finns gott om skickliga mördare och busar till att hyra eller köpa.
Och glöm inte bort att LÅT inte din hantlangare veta att du tänker döda honom..
Då började genast en gigantisk handelsresande tur, vilken hittils har gått bra, då vi började med 45000, och nu närmar oss miljonstrecket, åtta månader senare...

Nu kommer egentligen frågan: Nu har jag massa pengar, men för att lyckas med någonting vill jag börja med att få folket och adelsmännen på min sida. Hur att göra? Tänkte att det kanske finns någon som har orkat läsa detta, och kanske har några tips.
Börja med att sponsra gladiator spel donationer av mat till fattiga för att få folket och kyrkan på DIN sida.
Sponsra Tornerspel och jakter för att få RÄTT adelsmän på din sida. Ge löften möjligen skapa förbindelser. Om jag får en dotter och du en son då kan dom tänka gifta sig...
osv..
Sedan kan du se om det finns en fattig men politisk skicklig/inflytelse rik adling genom att ge honom pengar kan du få hans tacksamhet och hjälp. Har han en Dotter och DU är ogift. Fria omedelbart som familj är han hedersbunden till dig :gremlaugh:

Fortsätt på så sätt gör dig gärna vän med kyrkans män. och nästa gång du lönnmördar någon FÖR DET VAR DU Erkän vi vet.. Eller var det Laser mannen ? Om inte då var det du..
så var längre bort från offret...

Och lycka till med maktövertagandet...

Inte för att egentligen svara på din situation, men hur hur blir man populär i ett land?

Talar vi om folket?

I så fall måste vi veta vad folket gillar. En skicklig kämpe kan vinna gillande i Soldarn genom svärdsspelen, i Consaber kan man ställa upp i torneringar.
En frihetskämpe som motarbetar orättvisa skatter kan bli populär, men antagligen fängslad av soldater.
I ett väldigt religöst land kan du utföra något mirakel (man kan fuska) och få enorm popularitet.

Talar vi om adeln?

Lova fördelar när du kommer till makten. Detta kan man göra till nästan alla. Om man sen håller det eller inte beror väl på om man anser att man behöver deras vänskap senare också.
Räkna dock inte med att adeln är dum i huvudet. Antagligen får du ge upp något för varje fördel du får.
Att gifta sig har blivit nämnt, vilken är en enkel genväg, men det binder en hårt till en specifik släkt, vilket man kanske inte vill.

Det kan få räcka som extra förslag.

Joppur

Veteran

jag kan inte lännmörda folk, tänk på att min rollperson är präst. Dessutom är dessa onda typer hertigar. Inte särskilt lätta att ta kål på, alltså. :gremooo:

hatten

Swashbuckler

jag kan inte lännmörda folk, tänk på att min rollperson är präst. Dessutom är dessa onda typer hertigar. Inte särskilt lätta att ta kål på, alltså.
Givet viss kan din gubbe som är präst lönnmörda folk allt som krävs är lite självfördtronde kontakter med den undre värden och en taktisk plan.

Se bara på Påvedömmet dom har historiskt utmärkta exempel på hugga varandra i ryggen. :gremlaugh:
Och en elak snubbe dör lika väl av blodförlust som en snäll snubbe. Är han omgiven av vakter går gifter eller magi att utnyttja var kreativ.

Så lycka till med maktövertagandet

Men nu har ju tyvärr prins fader Merenon förolyckats i stridens hetta på vårt magnifika handelsskepp, må han för evigt vila i frid...finna ro i daaks himmelrike.

Jag har för övrigt en rollperson där som vi kan kalla: Reamhar, en riddare i Consaber...som är/var god vän till Prinsen...
Tirakpirater, är inte att leka med,. och man har ju ingen rustning till havs, och till och med jag tog skada, men överlevde, men det gjorde inte den ädle prins fader Merenon, därför skrev jag ett brev till konungen, och skickade iväg det...
//Reamhar, som sörjer sin vän..

*Jag heter, jag heter BUFFS*