w176
Förlorad dotter
PS: Gör det mig till tärningsdemonens avkomma? /DS
Jag vet inte. Mina medspelare har aldrig försökt. De brukar bara slita åt sig tärningarna och hålla de undan från mig. (Jag tittar på dig Korpa)Krille;n85813 said:Hur blidkar man dig?
Detta är omtvistat! Enligt den så kallade "Eskilstuna-skolan" ligger häri en paradox, den lyder som följer:Tre solar;n85234 said:Jag slår ut alla dåliga slag i början av spelmötet, så att det bara är de bra slagen kvar!
MattiasLejbrink;n85839 said:Detta är omtvistat! Enligt den så kallade "Eskilstuna-skolan" ligger häri en paradox, den lyder som följer:
"En spelare skola slå ut alla dåliga slag i innan spelmötet begynna. Samma spelare skola även värma upp tärningarna eljest innan samma spelmöte så att de slår bra. Skall tärningen slå högst eller lägst som sista slag?"
Alltså:
- tärningen slår bra = den är uppvärmd men du slog just ut det bra slaget
- tärningen slår dåligt = den är inte uppvärmd, men du blev just av med ett dåligt slag
Det var när jag skaffade game science-tärningar som jag började slå konsekvent dåligt...Genesis;n85889 said:Slår ni konsekvent dåligt får ni annars investera i Gamescience-tärningar. Jag skulle vilja se den tärningsdemon som kan rå på dem!
Haha!Eksem;n85235 said:Jag ser till att ha med offer i gruppen som får all otur. I prioritetsordning är det pjuppe, Owlbearpig och i värsta fall chrull och anth.
Det är inte långt ifrån sanningen. Jag är nog en av de få som skulle kunna spelleda Call of Cthulhu utan skörda några offer.anth;n85263 said:Kan vi få pjuppe att spelleda?
Då kommer vi aldrig att dö.
pjuppe;n86023 said:Det är inte långt ifrån sanningen. Jag är nog en av de få som skulle kunna spelleda Call of Cthulhu utan skörda några offer.
Vaddå? Har du med dig en ryggsäck full med tärningar vart du än går?Björn Wärmedal;n86098 said:Mina tärningar följer med mig dagligen i min väska.
BW spelade väl sitt Eon med Saga-systemet (var det inte så?) så "full" kanske inte nödvändigtvis är rätta ordet?Rymdhamster;n86101 said:Vaddå? Har du med dig en ryggsäck full med tärningar vart du än går?
Jag mår dåligt över den här slutsatsen. Hade en spelare som körde stenhårt på det i D&D. "Ooh, nu har jag rullat under fem typ 10 gånger. Nu blir det 20r av!"Mannen i skogen;n86084 said:Det är alltså tärningar som har fumlat två eller fler gånger i rad, och alltså föga troligt gör det igen.