Jag är nog inte så bra som SL men mina spelare är nöjda och jag är den bästa av dom, men jag vill kunna trollbinda dom när vi spelar. Är det någon med ett par bra tips.
Du hade nog nästan kunnat lägga av en sökning på det du skriver som Ämne, då den frågan borde hamna på top 10 över ställda frågor...
Det mest klassiska svaret på din fråga är nog att man behöver tid på sig att få känsla i spelet. Yttre faktorer som omgivning och musik kan vara viktiga.
Man tar med alla spelare i gamet och evenuelt uppdrag ingen favorisering och gärna generös med pengar/utrustning och inte så mycket öppna platser.
Farbror gubbe går upp ;-) (Tristan) + Kombat kycklingen
fast jag ska inte säga något.
det blev något fel på en av mina posts så att det blev oändligt med posts(något sånt).
men jag har inte en jävla aning om hur det gick till,
för när jag kollade först var det bara en, men sen gick det inte att visa "forumstrådarna"
- Endast när helvetet fryser till is(osv)...
...DÅ kan jag KANSKE tänka mig kyssa en missla.
1. Ha tillräckligt med kunskap om Världen ni spelar i.
2. Behärska Regelsystemet.
4. Läs på äventyret.
3. Undvik Improvisation. Skriv ner allt i förväg, namn på viktiga personer etc som inte finns namngivna i äventyret.
"Kapten Hektor Krantz av Nimto" låter mycket mer intressant än "en Stadsvakt". Skriv upp namnen du använder så att du inte glömmer bort vad en viss person kallades. Improvisation är dock ibland ett måsta pga oförutsägbara rollpersoner.
Re: Man blir inte SL det är något man föds till...
Håller med Arvidos på den punkten att man bör visa att man är ironisk om så är fallet. Nu tolkar jag inte ditt inlägg som ironiskt så...
...jag håller inte med dig alls. Jag tror att alla kan bli en bra SL bara man får erfarenhet. Ju mer man spelleder dessto bättre blir man på det. Jag är ingen naturbegåvning på spelledandets konst, ändå känner jag att jag utvecklas och blir säkrare och mer kreativ hela tiden.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.