Rising
Vila i frid
Re: Du kallade? [OT]
Värst är det kanske när man försöker vara duktig och det bara blir fel. "Biofager" i samma spel (Gondica) är ett exempel på det. Jag tycker det är ett fullkoligt uselt namn på en vampyrvarelse.
Nu har jag nämnt Gondica två gånger. Det är för att jag gillar andra delar av det så mycket. Så tolka det inte som kritik mot spelet; tvärtom - om ni gillar just det här som jag vänder mig emot (vilket jag tror att många av er gör) - då passar jag på att rekommendera spelet å det varmaste.
Det är samma gamla skillnad mellan symbolisk saga och den här sortens "science fairytale" som jag alltid jiddrar om. Rollspelsskribenter som skall vara "duktiga" och som gömmer sig bakom antingen långväga, avancerade kausaliska och vetenskapliga orsakssamband, gediget insamlade faktauppgifter som lånats från svårtillgängliga delar av vår egen historia, eller bara studentikosa och finurliga referenser som fungerar som hemliga handskakningar för akademiker istället för att symbolisera något allmängiltigt. (flogiston i Gondica)Jag är inte säker på vad du menade med Fantasy -> Science fiction –> påklistrade ävetyrskoncept -> latin. Kan du ge någoto exempel för min arma hjärna?
Värst är det kanske när man försöker vara duktig och det bara blir fel. "Biofager" i samma spel (Gondica) är ett exempel på det. Jag tycker det är ett fullkoligt uselt namn på en vampyrvarelse.
Nu har jag nämnt Gondica två gånger. Det är för att jag gillar andra delar av det så mycket. Så tolka det inte som kritik mot spelet; tvärtom - om ni gillar just det här som jag vänder mig emot (vilket jag tror att många av er gör) - då passar jag på att rekommendera spelet å det varmaste.