Lite funderingar jag har haft:
Spelet och äventyrets upplägg styr vad som funkar bäst. Ska man ha actionäventyr så är i regel räls enklast att bygga äventyr efter.
Mysterier sandboxas eller är intrigspel (fisktank). Spionäventyr blir övervägande fisktank med bomber*.
Nu ser jag inte gränsdragningarna mellan typer som helt perfekta. Det finns lite luddighet vad gäller vad ett äventyr är för sort för mig - men jag plockar glatt från allt jag kan få. *Jag är också lite tveksam till att säga att bomber är en egen spelstil - det känns lite tunnt. Som inslag i andra strukturer, dock, absolut. Men jag har iofs inte erfarenheten att bygga äventyr kring bomber. (RP-centrerad fisktank?)
Spelet och äventyrets upplägg styr vad som funkar bäst. Ska man ha actionäventyr så är i regel räls enklast att bygga äventyr efter.
Mysterier sandboxas eller är intrigspel (fisktank). Spionäventyr blir övervägande fisktank med bomber*.
Nu ser jag inte gränsdragningarna mellan typer som helt perfekta. Det finns lite luddighet vad gäller vad ett äventyr är för sort för mig - men jag plockar glatt från allt jag kan få. *Jag är också lite tveksam till att säga att bomber är en egen spelstil - det känns lite tunnt. Som inslag i andra strukturer, dock, absolut. Men jag har iofs inte erfarenheten att bygga äventyr kring bomber. (RP-centrerad fisktank?)