Jag överväger att i februari, när jag får en 3:a för mig själv, fixa ett spelbord. Jag tänker då på ett s k gaming table (några exempel). Jag har för mig att någon annan här har pysslat med en sådan tidigare? Jag har börjat titta på olika möjligheter men projektet är för tillfället i planeringsstadiet.
Några tankar jag haft kring designspec för bordet:
Vad gäller bilden så har jag som jag ser det två alternativ: Inbyggd TV eller projektor (underifrån på plexiglas eller från sidan). Det finns reseprojektorer som kan funka, men med lite tur kan jag nog få tag i t ex 42"-TV hyfsat billigt.
Vad jag ska använda för dator är det minsta problemet - det är antingen en raspberry eller en chromecast.
Jag har tittat på IR-touch men frånsett att jag slipper tänka på repor på TV så är jag inte direkt lockad - tror inte det fungerar särskilt bra med att jag har miniatyrer på.
Om någon har förslag på lämpligt bord med stolar till det här så vore det skitfett.
Några tankar jag haft kring designspec för bordet:
- Det ska (helst) vara hyfsat enkelt att fixa (jag funderade på ett solitt underrede och glasskiva vid en punkt)
- Det ska vara stabilt
- Det ska gå att täcka över/dölja TV när den inte används, alternativt ska det se snyggt ut
- Jag lutar åt att det ska vara typiskt "vardagsbord" i höjd - man ska kunna sitta runt det med vanliga stolar.
- Jag kommer att ha miniatyrer på den
Vad gäller bilden så har jag som jag ser det två alternativ: Inbyggd TV eller projektor (underifrån på plexiglas eller från sidan). Det finns reseprojektorer som kan funka, men med lite tur kan jag nog få tag i t ex 42"-TV hyfsat billigt.
Vad jag ska använda för dator är det minsta problemet - det är antingen en raspberry eller en chromecast.
Jag har tittat på IR-touch men frånsett att jag slipper tänka på repor på TV så är jag inte direkt lockad - tror inte det fungerar särskilt bra med att jag har miniatyrer på.
Om någon har förslag på lämpligt bord med stolar till det här så vore det skitfett.