Det låter som du har fastnat i något med att jämföra dig med andra. Vilket nog i sig inte är så bra.
Vissa människor är duracell kaniner, de går upp tidigt och tränar, jobbar hårt lagar värsta lunchen, jobbar hårt igen samtidigt som de drycker sin hemmagjorda teblandning, går å skiter samtidigt som de lär sig ett nytt språk på babbel och skriver en bok på kvällen efter att de har hjälpt alla deras 7 barn med läxorna, sen avslutas dagen med kama sutra sex innan de somnar till en ljudbok om ekonomiska utvecklingen på Tasmanien i 70-talet.
Man behöver inte vara sån. De lever inte ett bättre liv för att de gör alla dessa grejor, de är inte bättre personer. Man kan leva ett helt vanligt Svennson liv Måndag till Fredag med ölhäng på helgen och det funkar lika bra det.
Bara det faktum att du skriver rollspelsböcker innebär att du gör mer än vad genomsnittspersonen gör.
Så gör saker som skänker dig glädje snarare än saker som "Är jobbiga men som andra verkar göra ändå." Sen tror jag också att många överdriver deras produktivitet, eller också överdriver hur jobbigt det är. Jag tycker inte alltid det är kul att träna, men överlag skänker det mig mycket glädje. Hade jag tyckt det var svintråkigt varje gång hade jag slutat för länge sen.