Mitt bästa tips är att dra med en kompis. Då kan man peppa varandra och processen blir roligare.
Nu har jag inte läst hela tråden, så det här kan vara helt passé, men jag skulle säga nejnejnej - hitta en mörk källare där du kan träna helt i fred utan minsta påverkan av omvärlden.
Och ha lite bra Netflix eller nåt att glömma tankarna i.
Sen skulle jag säga att för min del så är viktminskning ca en miljon gånger lättare genom att äta mindre än att motionera mera. Man får motionera något så fruktansvärt för att bränna det behövliga - omvänt så kan man förstöra så oerhört mycket motion genom att förfalla till lite godisfrossa.
Det bästa är en kombination av båda - motion gör en mera motiverad att hålla in med maten, och lite diettankar hjälper en att vilja röra på sig.
EDIT: Viktminskning var kanske inte helt det som du Svarte faraonen var ute efter, så jag kan tillägga att jag gladdes åt vad en youtubekonstnär sade - att han har "blank page-ångest" varje dag, det hör till saken liksom. Tycker det är applicerbart på det mesta - att ha en del ångest och svettiga händer hör till skapandet/görandet.