Nekromanti Hur dödar man en gud?

Fienden

Hero
Carl Johan Ström said:
Jfr situationen då en människa dör, så innebär det bara att den provisoriska daimotropiska manifesteringseffekten upphör, så det så!!!
Carl Johan Ström said:
innebär det bara att den provisoriska daimotropiska manifesteringseffekten
Carl Johan Ström said:
provisoriska daimotropiska manifesteringseffekten
Carl Johan Ström said:
daimotropiska
Excusé moa? Det var något jag inte listat ut. *springer iväg, kladdande på papper*

Va-lir

Veteran
Man kan döda en gud. Som jag skrev ovan väck drömmaren så är den förintad. Tycker du inte att det andra räknas som bieffekter kraetyz?

tull

Hero
Jo men är det någon som kan klura ut en så galen idé som hur man gör en gud dödlig?

Ecleptomania

Veteran
Ecleptomanias Crasch Course I Hur Man Gör En Gud Dödlig:

1. Tillkalla Gudomen genom bön el. liknande
2. Tillkalla Dibuk (Prata med en Dibukkult)
3. Sälj din själ till Dibuk (Så du får hans favör)
4. Utmana guden på en duel (eller liknande) där den förlorande parten ger sin existens till Dibuk.

Borde inte vara svårare än så.
Problemet är bara att man inte kan tillkalla andra gudar än Dibuk (som faktiskt är en demon?). Gudar kan inte ta fysisk form, så det ända formen detta skulle kunna funka, är på andeplanet, så du måste vara en Schaman... *Tänka lite mer, samtidigt som han smuttar på sin varma mjölk*

Dark Lotus

Warrior
Börjar låta lite som "vem är du...?" .. "jag är döden, ja har kommit för att hämta dig" .."vad sägs om ett parti schack emot ditt liv?".. ^^

Thodd

Veteran
Frågan som bör ställas är väl mer: Varför skulle de VILJA ta fysisk form? (Dumt att göra sig själv sårbar)

Enklaste för en gud är väl bara att göra en minneslucka på spelarna.

Dark Lotus

Warrior
Dom kanske vill sätta dom "o-troende" på plats och visa att dom endast är små myror i deras ögon som inte tillber dom ,och skulle de dö i fysisk form fösta gången så skulle de re-aperience igen med en arme på 10.000 templars för att visa deras makt.
Det handlar ju mest om makt om jag uppfattat det rätt ,men..ni får gärna rätta mig om jag har fel?

Men gudar består väll mest av psykotropi och en massa quadosh igentligen? Eller vad består guden av för ingredienser ,så jag undrar om man skulle kunna alstra filament ur en gud alldeles tom på 'guda-kraft' och sänka hans quadosh onekerligen mycket?

Dark Lotus

Warrior
Som jag uppfattar det så är de ifrån början regulare människor med regulare själar ,som blivit 'upphöjda/vaknat på ett annat plan' ,dvs att deras själ upphöjdes till nån speciell "rang" och själar som nu kan alstra teotropi ur sin själ som en special "fördel" eftersom dom utvecklades en bit.
hmmm jag får klura på det där lite ,har några idéer nu i huvudet.