Krille
Super Moderator
solvebring said:Vad det gäller flera olika regler skulle jag vilja kalla det för ytskrap. BRP är BRP och Drakar & Demoner har alltid haft BRP som underlag. Möjligtvis med undantag för det tarvliga försöker att försöka göra något nyskapande ur en BRP-grund, såsom Riotminds gjort med senaste versionen. En version som tack vare regelbrottet, och på så vis förkastandet av ett lättsinnigt och osynligt system inte spelas av mig för att det absolut inte kan bli Drakar & Demoner i mina ögon, vilket alla andra versioner dock kan godkännas som eftersom de aldrig brutit mot DoD-kodexen.
Ahh... denna ungdomens ljuvliga naivitet...
En gång i tiden kom DoD2. Den förstörde DoDs själ genom att införa alla sju grundegenskaper för SLPer, ta bort Turslaget och särskilda träffar! Äventyrsspel var ohemula kapitalister som förstörde spelet!
En gång i tiden kom DoD-91. Det perverterade DoDs själ genom att införa särskilda yrkesförmågor, och det var bara ett levelsystem bort från att bli ett amerikanskt kapitalistiskt Dungeons&Dragons-plagiat!
En gång i tiden kom DoD Chronopia. Det drog ner DoDs varumärke i rännstenen med den där skitiga storstaden, som inte ens var riktig fantasy och dessutom var ett ämlans Warhammer-plagiat, enbart till för att sälja tennfigurer till det fjantiga figurspelet de försökte prångla på oss som bara var en fantasyspinnoff på det där skitspelet WH40K, f'låt, Mutant Chronicles!
---
Ehm, ursäkta. Jag har bara hört det förr. Drakar&Demoner har upphört att vara Drakar&Demoner minst tre gånger innan Trudvang, så att höra det igen börjar kännas lite tradigt.