Nekromanti Hur Epic är erat Exalted?

Kom på tanken att kolla in hur episkt ni andra spelar erat Exalted? Är eran cirkel bara "vanliga" äventyrare i Skapelsen, äventyrar runt olika platser men har inte så stor inverkan på världen. Eller är era karaktärer navet som allt snurrar runt? Är det era handlingar som bestämmer Skapelsen fortsättning?

---

Våran kampanj har ökat ganska kraftigt i detta avseende med det senaste äventyret. Abyssals har fått vetskap om Sidereals och dom har även invaderat ett land i öster där de förintade den 26 legionen och har med det ödelagt ett av de stora Husen i The Realm (Riket?) . Vi besitter mer kunskap om Abyssals än någon annan i Skapelsen, efter att bla. ha vandrat genom labyrinten!

---

Så, hur är det med de andra cirklarna?

M@STER

Veteran
Har inte börjat vår kampanj än. Men den ska starta i "liten skala" , och sakteliga expandera till ett stort episkt epos. Men jag tänkte slänga in spelarna på olika sidospår, där de får gestalta andra rollpersoner. Kanske blir det som drak-blodade, vars handlingar indirekt kan påverka de solens upphöjda som är spelarnas "huvudrollpersoner".
Möjligheterna är många och jag känner inspiration jag inte haft på länge... :gremlaugh:

Aha, låter som en häftig idé detta med att gestalda andra karaktärer i kampanjen. Vi började med samma sak, men tyvärr tog suget av att spela orginalkaraktärerna över. Men annars kan det nog fungera.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Våran skala är definitivt något mindre än eran. Men det blir lätt så när man spelar en grupp av uteslutande drakblod. Men vi har faktiskt också varit i öster och pysslat med Abyssals och hus Tepets fallna legion i området. Fast för oss så var det Tjuren från Norr (Bull of the North?) som tillsammans med haltanerna och isvandrarna hade förgjort legionen totalt.

Men vi har sprungit in i en del abyssals också, fast vi vet ganska lite om dom. Men det är möjligt att skalan på kampanjen kommer eskalera snart. Det skulle inte förvåna mig, då vi precis kommit förbi introduktionen/presentatation av plotten i dom senaste äventyren.

/Naug, Exalterad över Exalted

edit: ändrade referens från livonierna till haltanerna efter att ermine påpekat felet.

Jo kan tänka mig att ribban läggs lite lägre i en DB-kampanj. Vår cirkel har skiftat lite. Den har bestått av 3 Solars och ett utbyte av 1 DB, Lunar eller en Sidereal.

Vaun Vuriche

Warrior
Jag påbörjade min Solar kampanj i söndags (Vi har tidigare spelat Dragon-Blooded med en annan SL). Det är inte riktigt klarlagt exakt hur den kommer att utspelas, men jag kommer definitivt att låta spelarna känna av just hur mäktiga de är och det kommer också att spegla de situtationer de går in i.

Nu till en början har de mött på Dragon-Blooded som fiender och fått erfara att dessa inte är något större hot en mot en (Även om avståndsvapen visade sig vara ett tämligen stort hot). Jag kommer dock att höja insatsen snart nog. Tanken är att utsätta dem för situationer där de bemöts med stor respekt, men samtidigt hela tiden måste vara försiktiga hur de väljer att använda sin styrka och vem de kan lita på.

Lambi

Swordsman
Det varierar

Beroende på Exalted-typ, tycke och smak. Det är lättare att spela ett gäng Celestial Exalteds som ödestyngda superhjältar än ett gäng Drakblod. De senare åker lätt på däng så fort de möter en vässad Celestial. Bra samarbete kan där hjälpa en massa dock.

Nåja, skulle ju blaja mer om hur vi kör.
* Jag är med i en DB-kampanj där vi spelar pirater. Vi har endast lokal betydelse.
* En annan kampanj är en Solar-kampanj där det är högre insats. Riktigt hur hög vet vi inte riktigt än, men det kan mycket väl gå till "Nu ska vi krossa riket och ena Lunars med oss"-nivån även om jag inte tror att vi kommer spela så långt i den kampanjen pga att några är halvintresserade av att spela och inte kan så ofta (prioriteringsgraden är låg mao)
* En kampanj jag spellede del I av nyligen har lokalt fokus (ett land) men händelserna där kommer delvis av en större händelse, som spelarna inte vet om (ännu, ska nog börja planera tvåan någon gång... ...sen). Jag tycker att det är en bra balans, man gör något "litet" som har att göra med något stort. Det är lätt att balansera då för spelledaren, som i det här fallet var jag.