Okej. Om de inte vet vad du vill ha blir det nog svårt att ändra på något i spelet eftersom de är nöjda med vad de får.Rymdhamster;n146463 said:Spelarna är nöjda som det är. Det här är godis för mig.
Så än en gång nej.
Jag är väldigt optimistisk =) Och det var därför jag just inte ville ha tips på hur jag kan "programera om" mina spelare (eller ändra deras spelstil, jag är ju som jag sagt också nöjd med den), utan hur jag istället på smidiga sätt och vid få och nogrant utvalda tidpunkter (absolut inte "jämt") kan sätta käppar i hjulet för dem när de håller på att one-shotta min "big bad" när jag har ett maffigt "införslutstridental" förberett.Magnamund;n146671 said:Okej. Om de inte vet vad du vill ha blir det nog svårt att ändra på något i spelet eftersom de är nöjda med vad de får.
Tack!Magnamund;n146671 said:Lycka till!
Jag vill att spelarna ska fortsätta precis som de gör.Magnamund;n146681 said:Därför tänkte jag att det kunde vara klokt att berätta vad DU vill men det var tydligen ingen bra ide.
Nej, inte bryta spelstilen. Variera utkomsten av den spelstilen.Magnamund;n146681 said:Nån sorts omprogrammering handlar det ändå om eftersom du vill bryta den invanda spelstilen, om än bara vid några få väl valda tillfällen.
Jag är tacksam att du försökte hjälpa till, tyvär spelar du på en annan spelplan och i ett annat spel än det jag vill lira.Magnamund;n146681 said:Men men, jag ska hålla käften stängd. Det blir bäst så.
Nu är vi inne på regelfixar och på att ändra spelarnas spelstil och trampar igen. Hur klämmer jag inte lite "big bad exposision" när det fördelaktigaste ÄR att spöa bossen?slanfan;n146499 said:ge bonus XP för ostig dialog, låt dialog användas som en short rest (eller motsvarande), skapa en situation där det är mycket mer fördelaktigt att distrahera bossen än spöa`n.
Medan detta låter som ett coolt upplägg för ett scenario (och numera är nedskrivet i min idébank) hur hjälper det mig att få in ett litet samtal efter att rollpersonerna har bestämt sig för att storma fram och anfalla?Luftslottet;n146588 said:En dubbelhövdad drake/demon/person alt en person med olika framsida/baksida hörs diskutera ljudligt i rummet intill. Kanske visar de sig att en av sidorna har lyckats ta över kroppen och således fått dominans över den andras lemmar. Utifrån det kanske den ena sidan ber om en snabb död, kan ge värdefull information kring hur man förstör kroppen. Alternativt så kanske rollpersonerna kan coacha den icke dominanta personligheten att ta kontroll över den andre. En twist på det hela är ju om den mindre dominanta sidan sedan blir ännu farligare
Det här är verkligen helt awesome!Tre solar;n146486 said:...eller med fria handlingar. I Shadowrun bestämde vi att eftersom det är framtiden och reglerna tillåter korta meningar som fria handlingar kunde man live-twittra. Det skapar förstås ingen episk dialog, men ger utrymme för meningsutbyten som i monkey Island
Min tanke kring detta är att en av de två personligheterna vet en brist hos den andre som kommer att göra fighten antingen mer storstilad, mindre dödlig eller ger dem någon sorts annan möjlighet.Rymdhamster;n146733 said:Medan detta låter som ett coolt upplägg för ett scenario (och numera är nedskrivet i min idébank) hur hjälper det mig att få in ett litet samtal efter att rollpersonerna har bestämt sig för att storma fram och anfalla?