Min erfarenhet, slog det mig, är att jag är uppe och rör mig mycket mer under konventsspel än när jag är hemma. En av förklaringarna är sannolikt den andra redan varit inne på; stolarna. Det är en jävla process att resa sig ur fåtöljen jag normalt spelleder från, och jag har mycket riktigt upptäckt att jag är uppe och rör mig mer när jag spelleder från en fotpall.
Så jag tror vilka sittmöbler man använder är fundamentalt, lustigt nog. Och det skapar lite av ett dilemma för mig, really, eftersom jag både gillar att vara uppe och röra mig och att sitta/halvligga bekvämt och soft. Men men, det är kanske ett icke-problem, omväxling förnöjer som bekant.
Men...
sedan finns det ju spelare, och många av dem, som faktiskt inte vill upp och stå. De flesta av dem är bara gnälliga, men jag har en rollspelskompis som, när vi diskuterade saken, fullständigt tog mig på sängen med sitt argument.
Ni förstår, hon är typ 150:ish. Jag är 179. Hon spelade en lång kille, jag spelade en kort tjej. Hon ville då inte behöva titta upp på mig, menade hon, det skulle sabba hennes inlevelse totalt.
Och det var en väldigt, väldigt bra poäng.
Så mycket som jag gillar att vara uppe och agera ut med hela kroppen är det alltså verkligen inte för alla, och det torde finnas mycket gott om lägen då det är bättre att sitta kvar, även för mig. Man kan agera ut väldigt mycket även från sofflocket, trots allt.
- Ymir, resonerar