Nekromanti Hur får jag tag på utgångna böcker?

moggizx

Veteran
Hej,

Jag försöker få tag på regelböckerna till Eon III men det verkar vara stört omöjligt. De har utgått ur sortiment och inga butiker har dem i lager. Det står på neogames hemsida att de ska komma i pdf "inom kort" men det skrevs i augusti 2011 och det har inte hänt ännu (av vad jag kan se).

Kort sagt, hur får jag tag på följande böcker:
EON Spelarens bok
EON III Spelledarens guide
Vapenmästaren (helst)
Atlas boxen (helst)

Alla andra verkar finnas att köpa så det är inga problem.

Poseur

Swashbuckler
EON III är tyvärr slutsålt överallt såvitt jag vet, men brukar komma upp lite ibland på tradera/blocket osv.
Skriv ett [köpes] inlägg här på köp&sälj forumet så kanske du har lite tur. Annars kommer väl EonIV snart (vilket är den svenska varianten på Blizzard Entertainments Soon™, dvs det kommer när det kommer) ut

Annars så, atlaxboxen och vapenmästare finns att köpa;
Atlasboxen
Vapenmästaren

/Poseur

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag har en ospelad EON-box från 2004 i hyllan. Det borde vara tredje utgåvan. Skicka ett PM om du är intresserad.

moggizx

Veteran
Ah, jag missade att dom två fanns på skuggspel, tack! Jag ska testa göra en köpes-tråd.

Hur snart tror du Eon IV kommer? Jag förstår att det är svårt att gissa men jag menar tror du det kommer i år eller nästa år eller om 5 år?

Är det förresten några fler böcker man borde ha för att köra något lite enklare äventyr som t.ex. Diamantäpplet?

Poseur

Swashbuckler
Jag personligen har ingen aning men senast utvecklarna uttalade sig hur nära släpp det är, är i den här tråden

Själv vet jag inte om jag vill att EonIV ska komma snart eller inte just nu... Jag har ju precis nyligen börjat planera en ny kampanj och vi har fixat roller och grejs efter ett längre Eon-uppehåll, så jag vet inte om jag riktigt vill att det ska komma snart.
Fetlögn, självklart vill jag att det ska komma även om det blir att fixa nya roller och konvertera och ha sig, läsa nya regler och sådant.

/Poseur

moggizx

Veteran
wilper said:
Jag har en ospelad EON-box från 2004 i hyllan. Det borde vara tredje utgåvan. Skicka ett PM om du är intresserad.
Jag slog till på den här herrens erbjudande, så jag har allt jag behöver nu (snart). Tack så mycket :)

Hassel

Veteran
Hej, jag tänkte att jag bumpar denna tråd... Jag har hittat följande länk på Eons hemsida; http://www.neogames.se/info5091/index.htm
Något som frustrerar mig något alldeles oerhört är att det inte går att göra det läsbart. Är det meningen att det ska vara så? Eller gör jag nåt fel?
Har även läst på neogames hemsida att en pdf ska släppas på Eon III då dessa är slutsålda, är det denna?

Tacksam för svar!

Mvh
Hassel

Phelan

Hero
Det länken går till är Eon IIIs spelarbok, men det är bara ett index, inte tillräcklig upplösning för att gå att läsa.

Väntar också på att de lägger ut Eon III som pdf, "kommer snart" som det står på hemsidan har nog stått där ett tag - ska dra igång en ny kampanj och skulle behöva reglerna i lite fler uppsättningar åt mina spelare.

/ Phelan

Hassel

Veteran
Jo, det har jag också insett... Men man tycker att om dom ändå har skannat in allt, varför inte lägga ut allt som en läsbar PDF á la riotminds med Drakar och Demoner? Och enligt första inlägget så har det stått att det ska bli PDF i snart 2 år... Hade varit så enormt smidigt med PDF så att alla spelare kan läsa det, istället för att man ska låta en bok gå "laget runt" över en månads tid! :gremsmile: