Nekromanti Hur får man död på Cirefaliska samväldet?

Helmgast
I min, SIlversurfans och Ignatius kampanjvärld är året 2995 efter Daak. Just nu är jag SL och de två andra cirefaliska vapenmästare med utmanövrering, målpunkter och massa annat bjäfs. De är bröder. De två är ganska överlägsna de andra spelarna i vår grupp. Och deras samvälde är ganska överlägset alla andras. Min fråga är då: Vad kan vara Cirefaliska samväldets fall?
Inbördeskrig?
Naturkatastrofer?
Ekonomikrasch?
Jargiskt anfall?
Sabriskt anfall?

Jag tycker att Cirefaliska amväldet är lite för tryggt, inga farliga fiender, bra strategiska geografiska lägen och mycket god ekonomi.

Cirefaliska samväldet har 2995 börjat en kolonisering av främst Övärlden och även Forion. Har de något att sätta emot?

Att döda mina spelare är iofs inte så svårt, men inte så kul. Bättre döda deras samvälde.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

DenOndeGuden

Veteran
DomeDagsProfetsia

Om alla triaker-pirater på takallor skulle enas under en ledare. Och att Melorion skulle drabbas av en jordbävning/översväming. Och att dom större Cirefaliska markanaderna skulle börja bojkota cirefaliska produkter(knappast troligt). Då anfaller triakerna och börjar härja.
Medan större släkter konkurrerar om makten på melorion.
Så börja triakerna/sabirerna en blockad omkring Samväldet.
Då skulle Samväldet falla..... spådde häxan Fekka 2995.e.Daak

Greymourn

Swordsman
SL-Vill-utplåna-det-cirefaliska-samväldet-pga-att-cirefalierna-i-hans-grupp-är-bäst-i-gruppen-och-har-bra tekniker-och-skryte-om-sitt-land-för-resten-av-gruppen...

Det låter som det är dags att utplåna SL... Tycker jag...

Hellre låter jag två oskyldiga Gnuer dö än ett skyldigt Mufflon...

WolmerX

Warrior
Consaber är nästan lika mäktiga som cirefalierna i och med att de har bättre relationer med andra länder. Om de t.ex. skulle försöka invadera samväldet i Daaks namn så skulle de kunna få Jargien med sig också.
På ett annat hörn så kande ju få med tokon, alarinn och kanske några andra länder också. Vad är då haken med den idén, jo Thalamur skulle definitivt ta tillfälleti akt och ge sig på Consaber.

Slutsats: Det skulle bli ett riktigt maffigt världskrig.

/WolmerX
Besök gärna min sida, den börjar få lite kött på bena nu.

hatten

Swashbuckler
Det skulle vara lätt att sätta igång intrerna stridigheter i det Cirefaliska samväldet specielt i Caserion där Cirefalierna inte de enda som bor på stället missnödja med cirfalernas diskriminering börjar små uppror ske till sin förvåning så finner Upprors makarna att Consabrien och Asharien som båda har lite hämd lysntad mot Cirfalierna hjälper rebelerna med vapen och pengar ( givet viss genom hyrda ombud och dolda metoder så inga bevis finns ).

Upproren är små men många och utsbridda så de blir problematiska som leder till att Melorion sänder trupper för att kväsa upprors makarna som gömmer sig utanför Caserions gränser utom då de annfaller och förstör egendomar som tillhör Cirfalier.
Under tiden så Samväldet är upptaget av att kväsa de folkliga skogsbrännderna börjar Tirakiska pirater koncentrera sina pirat dåd emot cirfaliska skepp ( De får sälja sitt bytte och göra nödreparationer hos Consabriska hamnar emot att de consentrerar sina annfall emot cirfalierna ).
och Skepp från Consabrien börjar konkurera emot Cirfalierna köpa upp varor och sälja dom innan Cirfalierna hinner ett lätt handelskrig bryter ut både Cirfalierna och Consabrierna olika handelsflottor köper kapar brev emot varandra flera pirat flottor börjar utrustas för att krossa motståndarna skepp.
Samtidigt så beslutar Soldarn att sluta sälja timmer till Cirfalierna då Asharien och tirakiska köpmän ger bättre pris på timmer.
Med den omedelbara bristen på timmer tvingas Cirfalierna att dra sig ur pirat kriget för att minska ner sina förluster samtidigt börjar missnöjet i Melorion över hur tvisten skötts att leda till protester emot landets ledare och deras kompetens.
Melorion slutar sända hjälp till Caserion i hopp om att återkunna vinna pirat kriget emot Consaber skepp skickas till och börjar handla av Jargierna som levererar virke frivilligt men till ett dyrt pris då resan är lång och kostsammare.
Men situationen i Caserion blir värre rebbelerna är skickligare än vad tidigare trott Caserion sänder ett ultimatum om inte Melorion sänder hjälp kommer de gå ur den Cirfaliska samväldet !
Melorion börjar mönstra för att skicka hjälp ( de har inget val ) men samtidigt på grund av de hemska vintrarna så har svält brytit ut bland bergens tirak barbarer och slätt landets hästfolk en arme av vilda tirakstammar och barbarfolk strömar ner och plundrar delar av Caserion/Asharien/Consaber/Thalamur värst drabbad är Caserion då deras arme är utsbridd sökande efter rebbeler flera städer bränns och plundras Melorions flotta kommer försent för att hjälpa till.
En barbar kung förklarar sig KUNG över Caserion han lyckas erövra en femte del av landet innan hans närmaste krigare försöker ta över och bli kung barbarhorden bryter upp och börjar slåss sinemellan Caserion börjar bryta sig ur både barbarerna coh Cirfaliska samväldet.

Samtidgt har en stor flotta Consabriska skepp i allians med Asharien börjat segla emot Melorion för att passa på medans de ej är berädda..
Planen är att plundra och bränna flera städer sam besätta huvudstaden..

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Helmgast
Vad jag menar är att jämna ut maktbalansen tills Silversurfan blir SL igen.

Det låter som det är dags att utplåna SL... Tycker jag...
Skrattar åt dina löjliga åsikter.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Greymourn

Swordsman
Main Story...

Och det är precis så utvecklarna vill ha Mundana...

Spänningar som aldrig kommer bli ngt mer för då spårar hela världen ut...

Hellre låter jag två oskyldiga Gnuer dö än ett skyldigt Mufflon...

Aborado

Veteran
Re: DomeDagsProfetsia

Om alla triaker-pirater på takallor skulle enas under en ledare.

Det är väl knappast troligt att de någonsin kommer enas. Då skulle det till något mirakel

Troligast är väl att tirakerna säljer sig till högst bjudande, vilket säkerligen kommer betyda att de hjälper Cirefalierna. Skall man ge sig på samväldet får det nog ta till något betydligt kraftigare än tiraker. Och varför skulle Consaber överhuvudtaget ge sig på samväldet, de har ju fullt upp med Thalamur. Det är bara att inse att samväldet aldrig faller genom yttre omständigheter... om inte kejsar jargus helt plötsligt får för sig att Cirefalierna är mörkrets barn och måste utplånas till varje pris.

Aborado

Veteran
Nu är jag inte väldigt hemma på Cirefalierna. Men om deras samhörighet inte vore särskilt stor skulle kolonierna kunna bli helt självständiga och konkurrenter till själva hemlandet. Om Melorion och Caserion sedan får politiska problem eller dyl. skulle det kunna hindra dem från att kunna hålla fast vid sina kolonier och därmed sin verkliga makt.