Nekromanti Hur får ni äventyrs-idéer?

Re: I M R

Med ändan i vagnen tar det lätt fart som de brukar säga...
bra idé å bara kasta in dem i äventyret... då har de ju inte mkt val... =)

Malakhai
Döden är bara början
 
Re: I M R

det eliminerar ju i alla fall risken för att de säger nej och dräper magikern som ger dem ett uppdrag mot betalning för att de inte litar på magiker(eller något liknande)

//Henrik, känd som Darkmoor
 
Re: I M R

Spelade ett äventyr i vår ungdom.. ett köpt till DoD där det var en magiker som skulle lura en å spelledaren viskade... *slå ihjäl honom* minst 6-7 ggr innan min dvärg slog in yxen i magiker stackarn... =)

Malakhai
Döden är bara början
 
Jag får mina idéer ifrån t.ex. filmer, böcker, bilder och ibland så kommer bara idén upp ifrån ingenstans. Sedan så försöker jag placera idén på en lämplig plats i kampanjen eller spelvärlden. Det mesta andra brukar jag improvisera.

Aldrig har så många gjort så mycket skada på så få
 
Re: Ok, hitta på ett äventyr på 15 minuter

Jag tycker också att det är lättare (och bra) att fokusera kring slp:ar det kan ge idér under lång tid. Dock har jag väl en viss tendens att uppfinna nya antagonister som sedan är med ett tag. Att mer knyta till karaktärernas bakgrund är nog bättre.

Idén med nyheterna tycker jag lät helläcker.

[color:green]/Illern, legionär
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A></font color=green>
 
Re: Ok, hitta på ett äventyr på 15 minuter

Jag tenderar också (läste nån annan som gorde det) att hitta på nya antagonister efter ett tag, riktet varför vet jag inte - kan kanske bero på att jag blir trött på dem gammla...
Det där med nyheter låter intresant. Jag ser inget omedelbart bra sätt att få det och fungera, men hoppas det går.
En tanke bara - skulle man även utgå fån hemska styckmord osv? Eller skulle det vara för mycket värklighet om man säger så?
 
Re: Ok, hitta på ett äventyr på 15 minuter

Jag tenderar också (läste nån annan som gorde det) att hitta på nya antagonister efter ett tag,

Fast det kan ju finnas en poäng i att hitta på nya antagonister efter ett tag. Det kan ju vara frustrerande för spelarna att alltför länge kämpa och kämpa och kämpa mot samma motsåndare.

[color:green]/Illern, legionär
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A></font color=green>
 
Re: Improvisation

<I>Av ren nyfikenhet, vad gör du om dina spelare har en dålig kväll? De utför mer eller mindre meningslösa handlingar som man kan ge noll respons på. Du känner att det här kommer bli en lång och ganska trist kväll. Vad gör du?</I>

Jag ställer dem inför en passande situation. Det kan vara precis vad som helst. Sedan får de reagera på det. Har aldrig varit med om att det inte fungerat efter det.

/RipperDoc


<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
Re: I M R

Det är inte bekant för mig att just kännedom om varför man är involverad i handlingen skulle utgöra någon form av problem,
eller ens begränsning.

När jag inleder ett scenario med en intensiv actionsekvens så behöver denna inte ens hänga ihop med den egentliga handlingen i huvuddelen av äventyret.

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by JensG on 2000-09-15 09:24.</EM></FONT></P>
 
Re: Ok, hitta på ett äventyr på 15 minuter

<I>Det där med nyheter låter intresant. //
En tanke bara - skulle man även utgå fån hemska styckmord osv? Eller skulle det vara för mycket värklighet om man säger så?</I>

Man behöver ju inte lyfta över verkliga styckmördare rakt av så att ens onding <I>uttryckligen</I> blir tagen därifrån, det räcker väl med att inspireras (Hollywood-exempel: 'Psycho' och 'Motorsågsmassakern' är båda inspirerade av samma verkliga förlaga, seriemördaren Ed Gein, men Norman Bates och Leatherface har ju inte speciellt stora likheter.) Jag lånade en riksbekant mördare från verkligheten till ett Wastelands-scenario en gång, och tyckte han fungerade rätt bra.

--
Åke
 
Det kommer bara över mig när jag gör något helt annat. Jag kan sitta och fixa ett matteprov till en klass när jag får en suverän idé till Eon eller Kult och bara måste skriva ner den.


//Tegrevan
 
Back
Top