The neverending knyckeri...
Inspiration är verkligen något knepigt, för att inte nämna knixit... (Har för övrigt för mig att det diskuterades på Rollspelskutlur-forumet (pfoo, säg det snabbt åtta gånger)) för ett tag sedan, om jag inte minns
helt fel...)
Nåja, Lilla Egos tips om man vill försöka få igång inspiration;
Visuell input. Titta på filmer, titta på bilder, spela spel (datorspel kan faktiskt vara ens tor källa till inspiration)....
Elfwood, Deviant Art etc, etc. Här finns högvis med entusastiska och glada fölk fullproppade med idéer och knasiga koncept vilka de kanaliserat i diverse bilder och dylikt. Och en bild säger mer än tusen ord, inte sant?
(Jag vet att det här funkar på mig i varje fall, det var bland annat en bild på Elfwood som lade grunden för dogmaspelet Pollux).
Och sen, knyck. Knyck, stjäl, snoofa, ta. Men gör det snyggt. Fake it 'til you make it, som det heter.
Läs andras spel, se hur andra har löst saker... Flumma runt på forum av det här slaget, för här om någonstans möts folk med knasiga idéer och skumma koncept.
Sen håller jag med föregående talare; tvinga inte fram något, då blir det bara halvdant och styltigt. Är det framtvingat så
märs det oftast... Faktiskt...