Att snygga bilder är EN selling point tycker jag inte – som andra redan varit inne på – är så märkligt.Vimes;n226988 said:Alltså, jag fattar att det var det förr i tin', men idag? Snygga bilder på ALLT finns redan en BRAZILJON av på internet. Några musklick bort. För att inte tala om jävelsnygga datorspel med typ högre upplösning än verkligheten. Hur är det ens möjligt att sälja rollspel/brädspel/kortspel med bilder som selling point?
*öppnar munnen, men stänger den igen lika fort*Dante;n227091 said:Jag har svårt att tänka mig någon som skulle kickstarta ett spel ENKOM baserat på illustrationernas upplevda snyggma...
OT-ruta:Dante;n227091 said:Jag har svårt att tänka mig någon som skulle kickstarta ett spel ENKOM baserat på illustrationernas upplevda snyggma.
Engelska Trudvang är ett bra exempel på att folk väljer spel enbart efter bilderna.Dante;n227091 said:Att snygga bilder är EN selling point tycker jag inte – som andra redan varit inne på – är så märkligt.
Det är dock knappast en USP. Jag har svårt att tänka mig någon som skulle kickstarta ett spel ENKOM baserat på illustrationernas upplevda snyggma.
Däremot är jag övertygad om att kassa illustrationer kan sänka ett annars utmärkt spel. Det är väldigt lätt att feltänka att högt produktionsvärde = genomgående kvalitet. Och motsvarande omvända förhållande. Men vi som hängt med ett tag vet ju att detta inte alls behöver stämma.
Just det här är i min gissningsartade mening det stora problemet.Arfert;n227099 said:Och självklart kan kassa bilder sänka ett bra spel.
Arfert;n227099 said:Engelska Trudvang är ett bra exempel på att folk väljer spel enbart efter bilderna.
Mannen i skogen;n227097 said:OT-ruta:
Om man inte marknadsför det som en bilderbok. Och lägger in rollspelsregler, stämningstexter och världsbeskrivning som olika stretch goals.
Det tror jag inte.Arfert;n227099 said:Engelska Trudvang är ett bra exempel på att folk väljer spel enbart efter bilderna.
Nej.Vimes;n227133 said:Så är er slutsats att jag har rätt? Att det är helt orimligt att illustrationer är en selling point?
Nej.Vimes;n227133 said:Så är er slutsats att jag har rätt? Att det är helt orimligt att illustrationer är en selling point?
Jag är helt övertygad om att hade Trudvang haft mina halv-ok illustrationer till Saga, eller bilder av typ Nisse G a la 80-tal, hade det aldrig blivit "det mest efterlängtade spelet" i år. Det hade inte varit med på listan. För det finns ju inget unikt i ett fornnordiskt rollspel, det finns det massor av.Dante;n227125 said:Det tror jag inte.
Jag tror att de även går igång på det fornnordiska temat och det faktum att svenska spelmakare gjort sig kända för att leverera habila rollspel.