Trollkalle
Veteran
Jag har precis börjat fundera på att göra ett rollspels rum men kommer inte på vad som ska vara där för den bästa rollspels känslan för både SL och spelarna. ???? Hjälp !!!
Jag skulle blanda lite allmänna nördigheter. Typ retrospel, star wars, nåt fantasy... Jag är dålig på att göra slag i saken, men jag har massvis med planer på att köpa snygga prints, t.ex. av Simon Stålenhags grejer.Trollkalle;n111007 said:Och vilka affischer ska man använda finns det några bra affischer eller tavlor ( ska nog göra en ny tråd för detta men om någon är sugen på att göra några coola bilder som kan ramas in i en tavla för lite pengar så är jag på )
Tja, jag gillar Billyhyllor från Ikea, och liknande avskalade designer. Färg beror såklart på om man vill ha ljus eller märk känsla i rummet. I vanliga fall gillar jag kontrast (t.ex. svarta hyllor till vita väggar) men för rollspel skulle jag föreslå mer neutrala kombinationer. Kanske rentav enfärgat. Det vore lite coolt med vita väggar och vita hyllor... =)Trollkalle;n111007 said:och vilken färg ska det vara på bokhyllorna egentligen ska dom vara höga eller låga breda eller korta.
Ska du bara ha en högtalare och vill ha bluetooth så rekommenderar jag Creative D100. Jag har en sån och skaffade även till mina föräldrar pga hållbar, pålitlig, helt OK ljud, portabel. Enkel att komma igång med också. Kostar en femhundring.Trollkalle;n111007 said:Och är det någon som vet några billiga högtalare som inte är väldigt jäkla dåliga.
Använder ni en extern webcam och mic? Isf något tips på modell(er)?Björn Wärmedal;n111688 said:De bästa rummen jag spelat i har - egentligen föga förvånande - varit konferensrum och liknande. Jag skriver under på chrulls lista, helt klart.
Min nuvarande grupp spelar i ett vanligt vardagsrum. Soffa, soffbord, bra ljus. En dator kopplad till TVn där eventuellt bortrest gruppmedlem är med på skype, en ipad kopplad till 5.1-surroundsystem som SL sköter. Eller ja, egentligen är det samma kille som sköter det oavsett vem som är SL.
Vi har kört med vanliga inbyggda kameror. Bilden blir inte bra, men den duger.Inkognito;n111837 said:Använder ni en extern webcam och mic? Isf något tips på modell(er)?
Vi testade med de inbyggda i laptop och det fungerade ok men kunde definitivt varit bättre när några trots allt blir sittande en bit ifrån skärmen..