Nekromanti "Hur fungerar ÄP och levels?"

Sodivra

Champion
FAQ:erna håller på att revideras, och något som borde finnas med är hur ÄP och yrkesnivåer i DoD6 fungerar. Eftersom jag inte äger DoD6 själv så skulle jag vilja ha förslag på hur man formulerar en kortfattad och bra förklaring.

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Eftersom jag inte äger DoD6 själv så skulle jag vilja ha förslag på hur man formulerar en kortfattad och bra förklaring.
kanske ett dumt förslag. Men varför inte hänvisa till en sida i regelboken...? Eller är det så dåligt beskrivet i regelboken att det måste vara med i en FAQ?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Frågan var ju menad att ersätta frågan "Finns det LEVELS i DoD6?"
Vilken enklast besvaras med; "Nä"

Vilket ev. kan kompletteras med; "Det fanns i första utgåvan, men den har sålt slut och yrkesnivåerna finns varken i den nya reviderade utgåvan eller expertreglerna".

/Vulf

Johan K

Gammal & dryg
För min del så skulle jag vilja påstå att ÄP:n funkar som vanligt, som i de andra DoD-utgåvorna.
Sen kan man omvandla ÄP till fv åxå, det krävs 2 ÄP för att få ett nytt FV i någon ny färdighet..

Ang. yrkesnivåerna, de finns inte i DoD6E & DoD6r

/ Johan K, som kan ha tolkat reglerna fel..

Sodivra

Champion
Alltså, frågan ska bort, och ersättas med beskrivningen av äp/yrkesnivåer. Men att de inte finns med i reviderade hade jag inte fattat riktigt, tack..

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
No problems [NT]

NT = No Text (Ingen text)