Ceetan
Warrior
Har för mig att det fanns nåt sånt i en sinkadus.....men hur funkar draksådd?
Mycket riktigt, det var jag och Micke Ö som skrev den, den låg på redaktionen i drygt två år innan den hamnade i en sinkadus.. får nästan för mig att Olle höll på den.. (till sin Centurion??)..nåväl, baks till ämnet..Har för mig att det fanns nåt sånt i en sinkadus...
Kul ! , det är nog den enda respons jag någonsin fått på den textenJag hoppas du hittar dem och vill dela med dig! Drakkrigarna var något av det tuffaste i hela DoD-mythoset.
Åfan! Jag var i alla fall otroligt impad. Mitt största problem var att jag var den enda jag kände som inte hade problem med att spelleda den typen av rollperson, så jag fick aldrig möjlighet att spela en sån själv. Enda möjligheten jag hade att se dem som huvudroller var att prångla på mina spelare sådana roller...Kul ! , det är nog den enda respons jag någonsin fått på den texten
Ajustet, men när jag läste om eran draksådd så bestämde jag mig för att tolka det som att båda varianterna hade funnits vid olika historiska perioder.Drakhumanoiderna är snarare från boken "Drakar"
Obviously!(som givetvis är inspirerad av Jason och agronauterna)
Om du plockar fram det så ska jag skriva en novell om ämnet. Fair?...ser ut som jag får lov att ta tag i att gräva mig genom kartongerna då.
När vi skrev texten och skickade in den till Äventyrsspel/Target Games, skrev vi den som om vi funnit gamla texter, vilka vi dechiffrerat och nu presenterade. Det var i alla fall tänkt att det skulle vara skrivet så, men jag vet inte om vi egentligen lyckades hålla oss inom den ramen.Draksåddskrigaren är svår att placera, han kan inte räknas som elementar (även om vissa elementarmagiker anser att han är frammanad som en sådan), utan mer som en ande. Fast Odöd skulle jag inte vilja kalla honom, det är lite svårt att säga, man kan kalla det ett manifesterat liv; ett mellanting mellan levande och ande.