Jag är en optimistisk dumbom som älskar rollspel? ,-)
Den främsta anledningen till tryckvolymen är att jag tror stenhårt på produkten och dess koncept (ett lite vuxnare och exklusivare spel, med en intressant värld och vettiga regler), samt att jag har fullt förtroende för min distributör, en man som delar visionen och förstår konceptet, Kim Vässmar. Alltså kommer Neogames att sköta distributionen av Noir (även om det inte är ett Neo-spel som sådant) till butiker och andra försäljningsställen. Och med tanke på framgångarna med att få ut Eon på helt omöjliga ställen så är jag helt lugn.
På samma sätt frigörs också Noirs kreativa projektgrupp till att göra det vi är bäst på - göra rollspel och tillbehör - och vi slipper mycket av administration, pappersarbete, leveranser, etc. Det bästa av två världar. =)
Investeringen i Noir är massiv, både räknat i pengar sävål som i känslomässigt kapital och hårt arbete, men samtidigt är det väldigt stimulerande att faktiskt skapa ett förstklassigt spel som jag önskar och hoppas skall uppskattas av köparna.
Eller så är jag galen som slänger ut ett par hundra tusen på detta. =)