Mogger
Hipsteranka
Mycket av detta handlar egentligen inte om politik, utan om att vara en anständig människa. Jag skulle ju aldrig skriva ett rollspel/äventyr med syfte att få spelarna att få med sig min åsikt om arbetsgivaravgiften, skolvalet eller glesbygdens avfolkning. Däremot hade jag gärna förlagt ett äventyr i avfolkad bruksort och liknande, men jag skulle inte avsiktligt lägga någon värdering i äventyret. Där tycker jag nämligen att rollspel är ett oöverträffat medium, som låter oss utforska i princip alla frågor som vi är bekväma med att utforska.
Jag tycker alltså inte att inkludering har med politik att göra. För mig är det lika självklart som att ge alla barnen på ett barnkalas godis, och bjuda dom även om jag inte hyser samma värderingar som deras föräldrar. För att jag försöker vara en anständig människa.
Jag tycker alltså inte att inkludering har med politik att göra. För mig är det lika självklart som att ge alla barnen på ett barnkalas godis, och bjuda dom även om jag inte hyser samma värderingar som deras föräldrar. För att jag försöker vara en anständig människa.