Nekromanti Hur gör ni med färdigheterna i Ur Varselklotet-rollspelet?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag började förbereda mig inför GothCon i går genom att plöja genom PDFen för att lista ut hur reglerna funkar i Ur Varselklotet. Det är 2.5 A4 luftig text när man skalat bort fluff och bilder, helt klart hanterligt.

Men systemet bygger stenhårt på att spelarna har tillgång till färdighetsbeskrivningarna när man spelar, för lyckade tärningar i pölarna används för att köpa effekter.

Hur gör ni som har hunnit spela spelet? Sitter alla med egen regelbok? Skickar ni runt regelboken så spelarna kan fatta vettiga beslut? Finns det några snygga handouts?

Nässe

Myrmidon
Jag kopierade och skrev ut en A4 sida men jag har inte sett någon "snygg" variant av det...

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jo, något sådant. Fast uppdaterad efter hur reglerna funkar i det slutgilitga spelet, och på svenska, om det nu skall vara till GC. :)

Paal

Imaginär fantast
Ja givetvis hade man velat ha det på svenska. Jag missade att det inte var till de slutgiltiga reglerna. Tänkte precis som du gå över dem innan Gothcon men har inte hunnit än.

JJoghans

Regelknackare
Om du har PDF:en kan du väl kopiera/klistra ihop en egen handout och skriva ut ett gäng ark innan du drar till konventet?