"Ta ansvar för vad??? Först frågar man om man får något ansvar, och då blir svaret att man inte ska fråga. Har man erbjudit sig, och fått ett nej, hur ska man då kunna ta ansvar?"
Njä. Det är skillnad på moderatorprivilegier och ansvar. Ansvar är det vi alla har här på forumet: hålla sig till regler, inte vara (för) OT, uppmärksamma moderatorer och redaktörer på regelbrott och otillbörligheter och i största allmänhet hålla sig till reglerna. Moderator- och redaktörsprivilegier är något helt annat, nämligen förmågan att kicka dem som inte håller sig till reglerna och städa i inläggen.
"Alltså skvallra, men det är ju det som är hela meningen."
Om du vill se det på det sättet. Det är ju dock inget bra sätt att se på saken, eftersom du då visar att användare är dina "medbrottslingar" och att det råder en maffiaöverenskommelse att inte tjalla till snuten. Det är fel sätt att se det på.
Rätt sätt är som när diverse bostadskvarter går samman i "vi värnar varandra"-program. Det rör sig om ansvarstagande medborgare som inte vill ha en kasse brottslingar som härjar i sitt kvarter och uppmärksammar polisen på bråk och otrevligheter, för att skydda andra laglydiga medborgare från tråkigheter.
"Jag försökte nyss. Det misslyckades. Å andra sidan brukar jag inte ägna mig åt off-topic, om det går att undvika. Dock har jag sett både admins och modders skriva lite OT ibland."
Jo, men sällan i sådana hästtrådar som sex i rollspelstråden. Det är... hur ska man säga... inte världens bästa föredöme. Jag funderar fortfarande på att rekommendera den för låsning, men just nu väntar jag på att tråden ska trilla över på sidan två så att du, Black Dwarf och troberg kanske tröttnar och håller käft.