<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>
"Jag försökte nyss. Det misslyckades. Å andra sidan brukar jag inte ägna mig åt off-topic, om det går att undvika. Dock har jag sett både admins och modders skriva lite OT ibland."
Jo, men sällan i sådana hästtrådar som sex i rollspelstråden. Det är... hur ska man säga... inte världens bästa föredöme. Jag funderar fortfarande på att rekommendera den för låsning, men just nu väntar jag på att tråden ska trilla över på sidan två så att du, Black Dwarf och troberg kanske tröttnar och håller käft.
<hr></blockquote>
Som en av de ansvariga för den tråden känner jag att jag måste i alla fall försvara mig.
Stora delar av tråden har varit on topic, med många tänkvärda inslag och rollspelsmässiga tillämpningar. Visst har det kanske flummats ut lite mer än andra trådar, men inte mer än vad man kan vänta sig med ett ämne som är källan till över hälften av alla skämt.
Det är en användbar och viktig ingrediens i rollspel av den enkla anledningen att det är en viktig drivkraft på riktigt också. Kärlek (som är nära förknippat med sex) kan locka karaktärer till de mest osjälviska uppoffringar. Attityder till sexrelaterade frågor i spelvärldar är viktiga (sex utom äktenskapet, aborter, vem som tar initiativ, prostitution et cetera) och kan ge uppslag till många intressanta situationer.
Om våra försök att göra vår spelvärld mer levande och trovärdig har stört någons victorianska syn på sex som likstält med synd och som något som inte får erkännas så är det tråkigt för dem, men det är inget jag tänker skämmas för eller be om ursäkt för.
Jag tröttna och hålla käft? Kanske i den här frågan, men som koncept? Aldrig!