Nekromanti Hur göra för att bli Administrator/Moderator?

Troberg

Sinister eater
Re: För ordningens skull...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Det handlar inte om enskilda ord, utan om uppträdande. Reglerna gäller. Håll er till dem.

<hr></blockquote>

Jag inser det, jag bara tyckte att konceptet med en grupp moderatorer som sätter sig ner och slår sina kloka huvuden ihop för att komma med en heltäckande lista otillbörliga obscena ord var underhållande.../images/icons/blush.gif/images/icons/shocked.gif

Krille

Super Moderator
Centerpartiet går upp!

"Jag inser det, jag bara tyckte att konceptet med en grupp moderatorer som sätter sig ner och slår sina kloka huvuden ihop för att komma med en heltäckande lista otillbörliga obscena ord var underhållande..."

Vaddå? Vill du ha Magnus&Brasses manuscensorer på www.rollspel.nu? "Det är för fan inte politik, det är erektion!"

Rickard

Urverk speldesign

Hoppas att du skämtar..

~Försökte leta upp [color:blue]Rising</font color=blue>s roliga undersökning och slutsats om vem som använder mest könsord men hittade den inte. Däremot hittades den här tråden

seinet

Swashbuckler

Det är svårt att säga ett ord som inte får användas, många ord kan användas i komiska sammanhang (om det framgår tydligt att det är något roligt). Se bara på stå-upp-komiker. Jesper Odelberg (eller vad han heter) sade ju en gång: Alla CP-skadade är utomjordingar (eller om det var tvärtom) med hänvisningen att alla ufon på bilder och i serier har rullstolsrampar. Nu tror jag mer det var tvärtom, men det var ändå i ett komsikt sammanhang. Skulle någon av oss ställa oss på torget mitt i stan och skrika att alla CP-skadade är utomjordingar skulle MÅNGA bli arga tror jag.

/Seinet Wintermute - Undrar vad låten Writing On The Wall gör på skivan Shadow Of The Moon... inte alls rätt stil!

seinet

Swashbuckler
Re: Alltid en början

Då kan man ju göra något i stil med: Skicka privat meddelande till administratör angående vad man vill hjälpa till med och sedan "få in en fot". "Jag vill bli moderator" betyder faktiskt inte "jag vill hjälpa till". Alla kan hjälpa till oavsett om de är vanliga användare, moderatorer, redaktörer eller ens registrerade användare.

/Seinet Wintermute - Skall springa och slänga en skvätt rakvatten i ansiktet nu

Troberg

Sinister eater

Det är svårt att säga ett ord som inte får användas, många ord kan användas i komiska sammanhang

<hr></blockquote>

Precis, och det är det som skulle ge listan dess underhållningsvärde.

Läste en artikel om något land som filtrerade internettrafik i syfte att slippa obscent material, och det var helt sanslöst vilka ord man filtrerade bort! Exempelvis filtrerades sidor med vissa personnamn (förnamn) bort, eftersom det fanns personer med dessa namn som förknippades med obscent material...

Skuggvarg

Hero
Re: Alltid en början

Jag har aldrig sagt "jag vill bli moderator", men det verkar bara som att det bara är administratorerna och moderatorerna som är verksamma på siten, övriga personer ser man inte till på något vis, förutom användarna som skriver inlägg. Vill jag då hjälpa till, kan man ju lika gärna fråga om man får vara med och pyssla med siten.
"Jag vill hjälpa till" är inte heller någon garanti för att man får hjälpa till med något. Jag håller på det tidigare förslaget om att de siteansvariga sätter upp en liten anslagstavla här nånstans, där man skriver vad man VILL ha hjälp med, så får man se om man FÅR hjälp. Det är lättare än att folk ska hålla på och fundera på vad de KAN hjälpa till med. Det finns säkert många saker man kan fråga om, men ganska ofta blir nog svaret "vi behöver ingen hjälp".

/Skuggvarg

Ackerfors

Alas, your rapids!

Jag har blivit kickad från Counter-strike servrar och inte fått registrera Yassilus på diverse forum på grund av att det finns ett obscent ord i namnet. Gissa vilket...

Ja, just det... Ass (yASSilus)
Löjligt inte sant?

Du kan ju alltid heta Yasilus, eller Yarsilus /images/icons/wink.gif

eller Yaßilus, så får du in ditt dubbla s ändå.

/Black Dwarf, rådgivande.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Det hade fungerat, men jag tog det mer Sci-Fi-inspirerade varianten: Yazzilator... /images/icons/cool.gif

Troberg

Sinister eater

Jag har blivit kickad från Counter-strike servrar och inte fått registrera Yassilus på diverse forum på grund av att det finns ett obscent ord i namnet. Gissa vilket...

<hr></blockquote>

Jag hade liknande problem på Delta Force Land Warrior när jag bytte från Major Fuckup (Fuckup är väl inte obscent?) till Bin Laden för att protestera lite mot jänkarna. Jag fick då inte byta tillbaka och fick nöja mig med Ho Lee Fook. Någon här som jag har spöat?

En bekant till mig kunde inte registrera något konto på HotMail med hans förnamn (Staffan) i någon kombination. Vet inte varför, men han kanske ska vara försiktig med att presentera sig utomlands:

-Vad heter du?
-Staffan.
-Va fan säger du? *Infoga våldsantydande ljudeffekt här*

Storuggla

Champion
Re: Storuggla är rätt körd då va..?

Hmm... inte delta i off-topic-diskussioner... Då kan Herr Storuggla antagligen glömma Moderatorprivilegie närmsta tiden om han nu hade något sådant i tankarna...

Förlåt Storuggla, jag var bara tvungen
/images/icons/wink.gif

Mjo, jag anser nog att den dag jag blir en moddis på det här forumet då tar jag mitt pick och pack och går, för då har Gardener fått fnatt.
Jag som moddis? Nej tvi, då skulle jag vara tvungen att tala korrekt rikssvenska och ha hatt hela tiden. Nej usch, till de färgglada användarnamnens skrå vill jag inte höra!

Storuggla, skriver On-Topic under annat namn

Weatherman

Hero
Re: Storuggla är rätt körd då va..?

"Storuggla, skriver On-Topic under annat namn "

Allvarligt? Är du rädd att folk ska tycka du är skum om du är allvarlig?

/Mats

Rising

Vila i frid
...den gamla könsordsundersökningen...

...kan man hitta här.

Förresten, på tal om hemsidor där namn censureras för att de är obscena och liknande. Jag surfade en gång på en dator som hade någon sorts nätnanny som skrev om vissa vulgära ord så att de inte blev så magstarka. Det ställde till med en del roliga effekter. I Mary Poppins spelade plötsligt inte en "Dick van Dyke" utan skådisen hette plötsligt "Jerk van Gay". Det är vad jag kallar supercalifragilisticexpialidocious!

/Rising

Skuggvarg

Hero
Re: ...den gamla könsordsundersökningen...

Den där nätnannyn verkade ju bara göra saker värre, ärligt talat. Nä, usch och fy för nätcensur, när det hanteras på det viset. Däremot är det helt okej att det står nåt i stil med "denna sida innehåller blablabla olämpligt material blablabla om du ändå vill besöka sidan, tryck på den här länken"
Okej, det behöver inte uttryckligen stå "blablabla", men...ja, ni fattar.

/Skuggvarg - går alla ordmärkare i förväg och ordmärker i sina egna inlägg

Skuggvarg

Hero
Apropå könsorden...

Rising skrev i sitt inlägg om dem:

"Om inte 32 pittar ansågs frånstötande nog, kan ni ju smaka på det här; SJUTTIOFYRA (74) kukar allt som allt!!!"

Nej tack, Rising...jag vill helst INTE smaka på 74 kukar. Det överlåter jag åt dig.

/Skuggvarg - som inte blir förvånad över att folk använder lite könsord då och då...bara förvånad över att Rising aktivt sitter och söker på såna ord på forumet

Rising

Vila i frid
Hjääälp, Skuggvarg!

Du svarar på tok för många inlägg, grabben! Vad är du ute efter, hastighetsrekord på ärkemagiker? Det blir jättejobbigt när du svarar på ALLA inlägg i en tråd och alltid, alltid skriver något kort och (tja, no offense) tämligen ointressant i svarstrådarna. Du skriver ofta smarta och intressanta huvudinlägg så jag tycker det är synd att du envisas med att bomba så många trådar fulla med småsvar med nonsens. Man behöver inte ha någon fin titel för att bli en kändis på rollspel.nu. Riddaren är en typisk användare som jag inte har någon som helst koll på, ändå har han skrivit fasligt många inlägg.

Vill du verkligen bli moderator tycker jag du ska sålla ordentligt i skallen och skriva färre, intressantare inlägg. Har du ett överflöd på åsikter? Gå över till Mirc och chatta där. På ett forum blir det dock ofta för tjockt och mastigt med hundra småinlägg om vartannat. Det finns nu flera trådar som jag tänkt börja läsa, men hoppat av och lämnat bara för att det varit för många småinlägg kors och tvärs i tråden som inte lett någon vart. I dem är alltid du med. Det är inget bra betyg.

Så snälla, snälla Skuggvarg, vänta med att skriva inlägg förrän du har något viktigt att säga. När du väl skärper dig är ju dina inlägg både smarta och intressanta.

/Rising
som är rätt nära att fråga Gardener om man inte kan ignorera specifika användare i nya forumssystemet

Skuggvarg

Hero
Skuggvarg skriver inte för att jävlas

"Vad är du ute efter, hastighetsrekord på ärkemagiker?"

Ser jag ett inlägg där det står något jag vill kommentera, så kommenterar jag det inlägget. Det är ingen mening med att samla alla sina småkommentarer och skriva i ett enda inlägg, för det sällan fram till de som skrivit inläggen. Jag skriver ointressanta saker också, men varför blir du så upprörd? Använder du platt visning, eller?
Jag skriver inlägg för att jag vill säga något, när jag tycker att jag har något att säga, inte för att jag vill ha hög status (även om det är kul att ha det med). Du skriver också intressanta saker, då och då, men inte jämt.

Bli moderator? Det har jag ju redan fått svar på, det kan man inte bli, då måste man bli tillfrågad, och det finns tonvis med andra personer som lämpar sig bättre som moderatorer/administratorer än vad jag gör, så varför bry sig om det?

Re: Skuggvarg skriver inte för att jävlas

Om jag ska vara ärlig är Rising inte den enda som har irriterat sig på dina många inlägg. Som han säger skriver du ofta mycket vettiga saker och det är kul att argumentera med dig, men när du svarar korta saker, och ofta fler svar på samma inlägg, fylls varje forum med Skuggvargs inlägg hit och dit.
Det är jobbigt.

/Black Dwarf, försöker inte vara elak, utan beraäätar bar hur han känner det.

Skuggvarg

Hero
Skuggvarg lyssnar allvarligt

Okej, jag ska försöka begränsa mig. Jag är medveten om att jag skriver enormt jädra mycket nu, men det är säkert nån sorts motreaktion för att jag var så inaktiv under så lång tid förut. Försökte väl komma ifatt nu, och överdrev. Jag ska spara ner på korta inlägg, och försöka samla mina åsikter mer, men ser jag ett inlägg där det står något jag vill kommentera (med vettiga åsikter, mind you), måste jag väl få kommentera det? Dessutom älskar jag att diskutera, både i vanliga livet och här på siten, så det är klart att jag kommenterar mycket. Tro mig, den takt jag hållit på senare tid, vad gäller antal inlägg, kan jag inte hålla under en längre tid, då blir jag säkerligen mentalt utbränd.
Slutsats:

Intressant diskussion, med intressant inlägg = Skuggvarg kommenterar, men försöker låta bli många och korta svar.