Elwes öde är ovisst...
Jag kom ihåg det där inlägget och undrade också över det. Eftersom Elwe inte skrivit mer kan det antingen vara så att han är för upptagen med att spela (vilket vi som hänger här tydligen inte är
) eller att spelgruppen splittrades. Jag hoppas att det gick bra för honom och hans spelgrupp.
Idag skulle jag aldrig tolerera att man låter en enda person diktera villkoren för resten av gruppen, men nu är jag ju lite äldre och visare. När jag var grön och spelade mina första spelmöten så hade vi en spelledare som styrde över alla, både i och utanför rollspelet och favoriserade samma spelare hela tiden. Vi andra var en bunt försynta spinkiga tonåringar som inte sa ifrån och accepterade nästan allt. Detta ledde slutligen till att spelgruppen splittrades. Några fortsatte sporadiskt, men ingenting var sig likt och mitt rollspelande har inte riktigt hämtat sig sen dess.
Jag tror att de första spelmötena är viktiga för ens fortsatta intryck av rollspel. Nu har jag en annan helhetsbild av hur jag tycker att det bör gå till, men det dröjde många år innan jag fick tillräckligt många influenser från andra håll för att omvärdera min syn på rollspel. En hel del av er andra har säkert trevliga minnen av era första spelsessioner.
Hur var dina första spelmöten, positiva eller negativa?