Lyssna på din spelare, han har en fullt giltig poäng, den går dock att repa om du knyter ihop hans situation med var jag tror är slutet.. (inte klar med kampanjen)
Skumt nog har jag också erfarenhet av den kampanjen och har haft kul trots dess skrikande defekter, en av dessa är just en ouppfångad (Vaaaaaaarför fångas inte den upp, vaaarför...) anti-robin hood effekt.
Jag har teorier om hur kampanjen kom till.. I dess eget perspektiv.
Det en fanns inspirerad person som plockade upp rätt bra grundvision, för grunduppläggen är smärtsamt bra för oss som gillar fallout. (smärtsamt p.g.a. defekterna)
Det fanns en apa med ett tangentbord som bara skrev det som kom upp och inte tänkte speciellt mycket, och som hade ett brinnande hat för all naturvetenskap.
Det fanns en som skrek högt om att ett defekt & gravt opassande spelsystem. (passade än värre till maskinarium iofs..)
Och en sista som med ren illvilja såg till att skriva in rent uppenbart saboterande mekanik & regler.
Problemet var att de sista två missbrukade ett av de större defekterna & samarbetade från början genom att blockera utröstandet av varandra.