Jag tror frågan är mer om du skulle stöta på en spelledare som gör Estus med någon sjukt irriterande accent, eller kanske att din rollperson skall ha en tjänare, men att spelaren som gör din tjänare inte agerar på ett sätt så att du känner att relationen är rimlig, osv.
Att det är Estus är klart underordnat att det är en störig röst, isf. Om rösten är för störig för att jag ska orka lyssna på den så orkar jag väl inte lyssna på den, liksom.
Och om spelaren som gör min tjänare spelar sin karaktär på ett sätt som gör det svårt att hålla ihop gruppen så får jag väl snacka med spelaren i lämplig paus och se hur vi kan lösa det så båda får ha kul? Kanske kan det vara kul att spela på en relation med en mästare och en tjänare som inte går ihop alls? Kanske får min rollperson sparka tjänaren, om det nu låter sig göras utan att gruppen går sönder?
I dunno, man. Så länge "rolltolkningen" inte aktivt saboterar för gruppen vet jag inte om jag bryr mig så mycket. Och just det som pratas om i trådstarten där man stör sig på att en karaktär spelas "fel" jämfört med hur man själv spelat den? Det är rätt främmande för mig.