Jag har tagit mod till mig, och SKA fan i mig genomföra en Nobilis-kampanj med mina spelare, må det bära eller brista. Men ett problem jag inte har haft tidigare dyker upp. Spelvärlden.
Den är väldigt egen, och kryllar av märkliga koncept och viktiga SLP man liksom SKA ha koll på. Men att få alla spelarna att läsa sig igenom boken kommer inte bara vara omöjligt, det kommer ta förbannat lång tid också.
Så, hur introducerar man bäst en spelvärld till sina spelare? En torr föreläsning känns inte så jävla roligt. Det roligaste vore förstås om man gjorde det till en del av spelet. Någon som har några smarta tips eller kommentarer?
Den är väldigt egen, och kryllar av märkliga koncept och viktiga SLP man liksom SKA ha koll på. Men att få alla spelarna att läsa sig igenom boken kommer inte bara vara omöjligt, det kommer ta förbannat lång tid också.
Så, hur introducerar man bäst en spelvärld till sina spelare? En torr föreläsning känns inte så jävla roligt. Det roligaste vore förstås om man gjorde det till en del av spelet. Någon som har några smarta tips eller kommentarer?