Rickard
Urverk speldesign
Världen i UA presenteras först med korta konspiratoriska iakttagelser. En spelledare får veta mer och mer om världen med djupare konspirationer ju längre in i boken den läser.Niklas73 said:Får man fråga om du kan utveckla lite kring de olika usparna som sålde in Unknown Armies, Trail och Spirit till dig? Jag blir lätt nyfiken.
Monstren i Trail kommer med tre olika beskrivningar, där beskrivningarna ibland till och med motsäger varandra. Undersökande färdigheter har stötts och blötts på forumet så mycket senaste året att folk borde veta vad det är vid det här laget. Jag var nyfiken på hur man lägger upp scenarion med den typen av färdigheter och se om folk missförstår om scenariona automatiskt blir rälsade.
SotC borde jag egentligen skriva hymningssånger till. Det är lätt att bara läsa och acceptera men vad man ska göra med den boken är att läsa och förstå. Läsaren bör reflektera medan den läser och sätta vad den läser i ett sammanhang för att lättare komma till insikt. Författarna skriver inte spelledartips. De skriver sina iakttagelser om hur rollspel fungerar. Jag har funderat på att skriva en recension om detta någon gång. Får se om jag får tummen ur för att göra det.
/Han som dock inte orkar skriva mer än så utan hänvisar istället till recensioner på RPGnet