Nekromanti Hur läser man Svavelvinter?

arboren

Veteran
Jag älskar den fantastiska Svavelvinter-rpg-boken, men märker att jag drar mig för att ta mig an den på riktigt. Varför? Jo, den väger ju minst tre konfluxer! I kombination med det liggande formatet gör det att jag bara hittat en enda ställning som man klarar att läsa den längre än en jättekort stund, nämligen liggande på mage - och det är inte bra för nacken.

Eftersom jag hellre läser än styrketränar för att klara av Svavelvinter undrar jag nu: Hur gör ni?

Bassejr

Hero
gick fram och tillbaks över golvet i en övergiven gympasal, med boken växelvis i händerna, växelvis i händerna på mina skumma kompanjoner, och växelvis liggandes öppen på ett intressnt uppslag på ett pingisbord, medans vi andra åt, lekte med de första karaktärerna, och lusläste efter roliga regelbuggar.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag tycker att det fungerar utmärkt att läsa boken sittande i en fåtölj. Det jag ännu inte har listat ut är hur jag ska lyckas få tid att läsa hela boken.

/tobias

arboren

Veteran
Tack för råden. Bra tankar alla. Säger väl en del om mig att jag inte på allvar ens övervägde att sitta vid ett bord eller i en fåtölj. Läser annars allt utom morgontidningen i sängen.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arboren said:
Tack för råden. Bra tankar alla. Säger väl en del om mig att jag inte på allvar ens övervägde att sitta vid ett bord eller i en fåtölj. Läser annars allt utom morgontidningen i sängen.
Visst finns väl boken som pdf också? Då kan man ju läsa den på läsplatta... Vips så vat utrymmes- och tyngdproblemen lösta... =)

//krank, som numera läser allt utom metro och seriealbum digitalt

Troberg

Sinister eater
Scanna den, konvertera till CBR/CBZ eller PDF (tvi tvi, urk urk), läs den på pekplatta.

Eller skaffa en bra läsfåtölj.

Troberg said:
Scanna den, konvertera till CBR/CBZ eller PDF (tvi tvi, urk urk), läs den på pekplatta.
krank said:
Visst finns väl boken som pdf också? Då kan man ju läsa den på läsplatta... Vips så vat utrymmes- och tyngdproblemen lösta... =)
Det stämmer - alla som köper boken i fysisk form får även en PDF. Det är bara att mejla oss, kolla www.frialigan.se för kontaktinfo. :gremsmile:

Bassejr

Hero
Tomas (Harold) said:
Troberg said:
krank said:
Det stämmer - alla som köper boken i fysisk form får även en PDF. Det är bara att mejla oss, kolla www.frialigan.se för kontaktinfo. :gremsmile:
och hur exakt bevisar man att man äger boken? Det är inte som om jag har kvar kvittot

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
När jag har haft folk som vänt sig till mig om PDF:er på spel så har vi lekt frågesport. "Vilket är det tredje ordet på sidan 145?"

Det lösbart.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
wilper said:
När jag har haft folk som vänt sig till mig om PDF:er på spel så har vi lekt frågesport. "Vilket är det tredje ordet på sidan 145?"

Det lösbart.
Jag måste ju fråga: hur många har inte kunnat svara på det, utan bara försökt snylta till sig en gratisversion av spelet?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ingen i mitt fall... Det kan ju vara någon som lånat en bok och sedan bett om PDF:en, eller bett polaren kolla ordet eller vad som.

Men då har de ju ändå prylarna, är de villiga att bluffa sig till det hade de nog warezat det i stället.

arboren

Veteran
Tomas (Harold) said:
Jag har den Tomas! Den är jättefin. Men inte lika härlig som luntan...

...och här någonstans känner jag att jag satte igång typ årets i-landsproblemstråd här på Rollspel.nu...

Men kul att se att halva den svenska rollspelsgräddan engagerar sig! Saknar dock fortfarande Mekanurgs insikter i läsandet av luntor... :gremsmile: Kan man pinga?

arboren

Veteran
krank said:

//krank, som numera läser allt utom metro och seriealbum digitalt
Fast man vill ju njuta av den lyxiga tryckta boken när man väl har en!

arboren

Veteran
Brior said:
Kan inte låta bli att tänka på denna: http://www.youtube.com/watch?v=pQHX-SjgQvQ

Hoppas du får det att fungera ;-)
Ha ha ha! Tack för det! :gremwink:

Grejen är ju att boken är helt fantastiskt snygg, läcker och välproducerad, och tanken med att den ska vara smidig att ha liggande öppen under spel är ju också kanon. Men själva sträckläsandet är problematiskt. Jag får skaffa mig en sådan där skrivbänk som munkarna i videon kör med!

Bassejr said:
Tomas (Harold) said:
och hur exakt bevisar man att man äger boken? Det är inte som om jag har kvar kvittot
Det kan vi lösa - i ett fall skickade någon ett foto på boken tillsammans med dagens tidning, annars kan man gör som Wilper föreslår. Vi är inte så kinkiga. Det finns förstås en liten risk att någon lurar till sig PDF:en, men vi litar till människans godhet och tror att de flesta ändå vill ha den tryckta boken. :gremsmile: