anth said:Problemet är att du försöker läsa på en smartphone.Mattias Lejbrink said:Att jag inte själv hittar eventuellt befintliga trådar om detta sätter lite fingret på mitt problem.
[...]
Jag läser mest på mobil och där blir allt annat... för krångligt.
Nämn ett riktigt* forum som man kan läsa från mobil. I dare you! I double-dare you!!!
*Med rikigt forum menar jag att inläggen är längre än twitter eller SMS och att det är normalt med trådar som innehåller ett par dussin svar.
Okej såg nu att platt vy är default och att jag då har det redan eftersom jag aldrig varit inne på inställningar. Ledsen, festen avblåst allihopa, det är fortfarande bara en person som kör trådad visning!anth said:Mattias Lejbrink said:"platt vy" på rollspel.nu
Menar du på ALLVAR att det finns fler än 1* som använder trådad visning?
Och dessutom på en smartphone???
Med risk för att låta elak, men... skyll dig själv.
*Jag känner till EN person som använder trådad visning på rollspel.nu, du skulle bli nummer 2.
Vi glömmer det där med Timeline. Helt orelaterat: vad sägs om en längre "Senaste inlägg"? *lurar Anth eftersom det är samma sak som en Timeline*anth said:Det luktar Facebook. Jag vägrar facebook.Mattias Lejbrink said:"Timeline"
Snälla, sluta nämn att rollspel.nu ska bli mer som facebook... jag kan bli väldigt upprörd då...
Tapatalk!anth said:Tips:Mattias Lejbrink said:Alla tips välkomna!
Sluta läs forumet från en mobil.
Det enda på rollspel.nu som går att använda på mobil är småpraten.
OK, det ser tillräckligt intressant ut för att vara värt att testa.MattiasLejbrink said:Tapatalk!
Kollade nu och det forumet är baserat på PHPBB, men jag vet att jag googlade detta när ni diskuterade rollspel.nus kommande plattform och då vet jag att jag konstaterade att den är kompatibel med Tapatalk. Vilken plattform var det nu igen?anth said:OK, det ser tillräckligt intressant ut för att vara värt att testa.
vBulletin.MattiasLejbrink said:Kollade nu och det forumet är baserat på PHPBB, men jag vet att jag googlade detta när ni diskuterade rollspel.nus kommande plattform och då vet jag att jag konstaterade att den är kompatibel med Tapatalk. Vilken plattform var det nu igen?
Ja det har definitivt stöd! Se till exempel denna länk.krank said:vBulletin.
En längre Senaste inlägg är, imho, mer eller mindre detsamma som Aktiva inlägg (som man hittar om man klickar på Aktiva diskussioner i toppmenyn).MattiasLejbrink said:Vi glömmer det där med Timeline. Helt orelaterat: vad sägs om en längre "Senaste inlägg"?
Om Bevakade forum hade legat i högerspalten hade jag använt det. Men att klicka på Bevakningslistor eller Mina saker och leta sig vidare - det händer nästan aldrig.krank said:"Nya inlägg" är väl den variant jag sett mest. På wrnu är det bevakningslistorna som funkar precis så; man bevakar de forum man är intresserad av och går sedan till "bevakade forum" för att få en lång lista över alla trådar som fått nya inlägg i sig. Trådar som mest nyligen fått nya inlägg hamnar högst upp.MattiasLejbrink said:Jag tror att en förlängd "Senaste inlägg" skulle passa mig. Alltså som den befintliga fast längre. Så läser jag andra forum. Det brukar heta "Timeline" eller liknande.
Mjä, jag kan greppa att ett extra klick kan kännas mycket. För mig är det ju så att eftersom jag går dit istället för till forumlistan så elimineras typ ett klick också; men det är klart att om man står ut med att inte se de nya inlägg som kommit sedan man började läsa tråden man just nu är på, så är en högerspalt smidigare.Mukwa said:Om Bevakade forum hade legat i högerspalten hade jag använt det. Men att klicka på Bevakningslistor eller Mina saker och leta sig vidare - det händer nästan aldrig.
Vilken webbläsare kör du? I Firefox kan du få den i en permanent sidospalt...Mukwa said:Och så vrållådan - alltid småprat för att den alltid ligger i högerspalten. Hade varit grymt om den alltid låg högst upp, även om man scrollade ned och läste en lång tråd.
Jag är ålderdomlig i min internetanvändning och använder IE 11.krank said:Vilken webbläsare kör du? I Firefox kan du få den i en permanent sidospalt...Mukwa said:Och så vrållådan - alltid småprat för att den alltid ligger i högerspalten. Hade varit grymt om den alltid låg högst upp, även om man scrollade ned och läste en lång tråd.
(Detta är, som jag brukar säga, min huvudanledning att inte gå över till Chrome permanent...)
Jag, typ. I övrigt känner jag igen mig mycket i hur du manövrerar.Pilzeman said:Jag använder bara wrnu på dator. Jag tror att jag har kvar allt plotter enligt standardinställning. Jag scrollar runt i forumlistan, går in i forum, går in i trådar, och använder "bakåt" för att komma ut igen. Ibland, när det är många trådar jag vill läsa i samma forum, öppnar jag dem i flikar och behåller sidan med det specifika forumet öppen. När jag är klar med trådflikarna går jag tillbaks till forum-fliken och trycker "bakåt" för att komma tillbaks till forumlistan igen.
När jag gör något annat lämnar jag forumlistan öppen, och refreshar den när jag kommer tillbaks.
e: Åsså använder jag platt visning på trådarna, för vem orkar klicka på varje svar?