Spelare ibland, spelledare ibland. Dock tror jag att Rolemaster är det enda rollspel jag har varit spelare i, utan att någonsin ha spellett (om man inte räknar MERP som är en förenklad variant). Men jag har läst reglerna till Rolemaster.God45 said:Jag tänker vara fräck nog att slänga in en uppföljnings fråga. Hur många som läser regelböcker är bara spelare? Eller är alla som svarat i tråden spelledare?
Jag är nästan alltid spelledare.God45 said:Jag tänker vara fräck nog att slänga in en uppföljnings fråga. Hur många som läser regelböcker är bara spelare? Eller är alla som svarat i tråden spelledare?
Alltid spelare, aldrig spelledare. Av någon anledning så har jag aldrig gillat att spelleda men däremot så gillar jag att läsa spelböcker.God45 said:Jag tänker vara fräck nog att slänga in en uppföljnings fråga. Hur många som läser regelböcker är bara spelare? Eller är alla som svarat i tråden spelledare?
Förutom spelledarlösa spel ... I princip alltid spelledare.God45 said:Jag tänker vara fräck nog att slänga in en uppföljnings fråga. Hur många som läser regelböcker är bara spelare? Eller är alla som svarat i tråden spelledare?