Hur lång är den perfekta spelsessionen?

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
3h hade varit helt perfekt för min grupp. Vi kör veckovis via roll20 och kan tyvärr bara köra 2h. Känns alltid som att en timme till hade gjort underverk.

Zire

Swashbuckler
På vardagar efter jobbet (online): 2-3h
På helgen utan corona: 4h

Genesis

Ni dés ni maître
Beror ju sjukt mycket på spelet. Jag har ingen som helst lust att spela en session Lasers and Feelings i fyra timmar, men för en session Psychodrame är fyra timmar snarare ett minimum.

Conan

انتفاضة
5 timmar, gärna med en rejäl strid på slutet. Då sover man gott efter.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Det beror även på vilket media man använder sig av skulle jag nog vilja inflika nu i efterhand .

Jag skulle tex aldrig sätta mig på bussen eller ta bilen i 15-30 minuter resväg för att spela 1-2 timmar för att sedan vända och åka samma väg hem om det gällde irl det är helt enkelt för mycket ansträngning för för lite reward och jag värdesätter mig tid för högt för det .

Däremot att spela 1-2 timmar online hemifrån bekvämligheten av min datafåtölj är något som funkar då det innebär minimum effort maximum reward då jag inte behöver spendera tid på en buss eller ta bil , hitta parkering , bensinkostnader , restid mm mm

Anchorman

Swashbuckler
Online:2-3h 3 är långt och om det inte är jätteintressant så känner jag att jag tapparfokus mot slutet, men är det spännande så funkar 3h absolut.

Irl: kan vara längre och bör också vara det, så runt 4-5h men då gärna med paus i mitten.