Jag har inte timeat strider specifikt men vi brukar ha spelpass som är typ 4h långa med 2 eller 3 strider inbakat, gissningsvis 30m för en strid, detta i en grupp som normalt är 3 men just nu 2 spelare. Vi är inte super strategiska i striderna dock (vi har inte kartor t.ex, men fortfarande zoner vilka kan ha olika tillstånd), vi är nog mer filthy casuals
Det är också inte alla gånger som vi har faktisk strid, när vi körde orm på krok äventyret så var det mest vanliga färdighetsslag och utmaningar t.ex.
Efter jag körde intro-äventyret (typ lär dig spela) till hjältarnas tid så upptäckte jag att mitt stora misstag var att alla monstren kämpade to the death, oavsett hur kört det var för dem, det segade ner jävligt mycket och vid slutet så insåg jag hur poänglöst det var att bara turas om att räkna matte tills det oundvikliga hände.
Sedan dess har jag hellre försökt tänka mig in i fiendernas beteende; Om det är monster som inte har någon specifik anledning att kämpa så flyr dom, kanske lämnar spår ifall spelarna vill följa upp. Om det är intelligenta motståndare så kanske de ger sig innan död, eller till och med redan när de tappat all gard om de är fega eller har stor självbevarelsedrift, eller om de är giriga och spelarna mutar dom. Om ledaren har en gisslan så kan det byta strid till rollspel också. Typ sånt har jag försökt att lägga in här och var.
Jag tror inte längden på strid pekar på något bestämt med systemet dock, snarare beror det nog mer på hur folk känner för att spela. Så länge folk har kul så är det ju inga problem