Järven
Veteran
- Joined
- 5 Feb 2016
- Messages
- 61
Hej på er!
Jag är mitt inne i att spelleda väktarens vrede. Denna gång, som så många gånger tidigare förrundras jag över hur mycket längre tid allting tar än vad man har tänkt sig. Spelarna hittar alltid något sidospår att undersöka, eller så lyckas de göra en utmaning av något man själv trodde skulle gå jätteenkelt. Eller så "bara måste" de in på Symbaroums salonger en vända, ta några öl och mucka gräl med ett annat gäng lyckosökare. Jag tycker mest att allt detta är roliga fenomen och jag vill att spelet ska vara fritt, så för det mesta låter jag spelarna hållas. Enda farhågan jag kan se med att kampanjen dra ut på tiden är att jag blir lite rädd att vi inte ska hinna köra klart kampanjen innan det verkliga livets omständigheter tvingar en eller flera i gruppen att hoppa av. Detta är i och för sig ett angenämt problem.
Det hade varit intressant att höra hur mycket tid ni andra har lagt ner för att ta er igenom de olika kampanjerna. Hur många spelmöten / speltimmar osv. och kanske hur lång tid in game?
Vad är det som tar tid när ni spelar? Gör det något att kampanjen drar in på lite sidovägar? Eller brukar ni ge spelarna en spark på rätt väg när tiden rullar iväg. Låt höra!
För våran del kan jag säg att alla tre kopparkonan äventyren spelades igenom på totalt kanske 5-spelmöten á ca 6 h st, så där gick det undan kändes det som. Nu är vi kanske halvvägs igenom väktarens vrede på lika lång tid, så det känns som spelet inte rusar fram på samma sätt längre. In game har det förflutit drygt ett år sedan vi började spela karaktärerna, vilket har gjort att vi har hamnat framför den tidslinje som Järnringen kör med. Det är nu alltså år 22 i vår kampanj, men upplever inte att det är allt för jobbigt.
Jag är mitt inne i att spelleda väktarens vrede. Denna gång, som så många gånger tidigare förrundras jag över hur mycket längre tid allting tar än vad man har tänkt sig. Spelarna hittar alltid något sidospår att undersöka, eller så lyckas de göra en utmaning av något man själv trodde skulle gå jätteenkelt. Eller så "bara måste" de in på Symbaroums salonger en vända, ta några öl och mucka gräl med ett annat gäng lyckosökare. Jag tycker mest att allt detta är roliga fenomen och jag vill att spelet ska vara fritt, så för det mesta låter jag spelarna hållas. Enda farhågan jag kan se med att kampanjen dra ut på tiden är att jag blir lite rädd att vi inte ska hinna köra klart kampanjen innan det verkliga livets omständigheter tvingar en eller flera i gruppen att hoppa av. Detta är i och för sig ett angenämt problem.
Det hade varit intressant att höra hur mycket tid ni andra har lagt ner för att ta er igenom de olika kampanjerna. Hur många spelmöten / speltimmar osv. och kanske hur lång tid in game?
Vad är det som tar tid när ni spelar? Gör det något att kampanjen drar in på lite sidovägar? Eller brukar ni ge spelarna en spark på rätt väg när tiden rullar iväg. Låt höra!
För våran del kan jag säg att alla tre kopparkonan äventyren spelades igenom på totalt kanske 5-spelmöten á ca 6 h st, så där gick det undan kändes det som. Nu är vi kanske halvvägs igenom väktarens vrede på lika lång tid, så det känns som spelet inte rusar fram på samma sätt längre. In game har det förflutit drygt ett år sedan vi började spela karaktärerna, vilket har gjort att vi har hamnat framför den tidslinje som Järnringen kör med. Det är nu alltså år 22 i vår kampanj, men upplever inte att det är allt för jobbigt.