För min orginalgrupp brukade det allt som oftast handla om en 4-12+ timmar under en dag. Det fanns nog omgångar som var kortare än det, men de var rätt så ovanliga. Det vanligaste var ju också att vi spelade rollspel mest på lördagar och söndagar (där av så pass långa pass som 12+ timmar ibland), och det vanliga var att vi spelade på båda dagarna också under helgen. Medan det var någerlunda ovanligt med rollspelande mellan måndag och fredag.
Efter den gruppen tillslut bröts upp (because life happends, flyttar, familj, etc), så har nog de flesta spelmöten fortfarande legat på en 4-12+ timmar. Men antalet gånger som har spelats sjönk drastiskt. Från kanske 1 eller 2 gånger minst och upp till X antal gånger per månad med min orginal grupp (är osäker på var vårat vanliga max gånger per månad låg), ändan ner till en 0-6 gånger per år, om jag har tur, med den lilla splintan utav min orginalgrupp som fortfarande finns kvar (2 av 6, min kompis drog in sin bror (som också spelade rollspel) så att vi var åtminstone 3 ock kunde spela... 2 personer är ur båda våras mening för få för rollspel, 3 är bättre, och personligen så föredrar jag 4 personer som minimum).
Sen för bara nått år sedan så kom jag och min kompis med i en ny grupp där vi spelade i ca 4-6 månader (sen kom sommaren där alla försvann hem på sitt håll etc, och efter den var över så blev det liksom inget trots försök, gruppen splittrades, because of reasons). Där minns jag inte riktigt hur långa de passen var. Men vi gick nog inte över en 6-8 timmar per gång. Delar av det var ju pga att vi ytterst sällan började innan 13 eller 14:00. Men också pga att jag var låst till när mina sista bussarna gick hem pga var jag bor. Vanligaste tiden som vi slutade spela var någon gång mellan 21:00 till 22:30 för att jag skulle hinna med sista bussen om vi spelade någon gång mellan söndag och torsdag, medan SL fortfarande valde runt samma tid att sluta spela för fredagar och lördagar (där det även gick bussar för mig vid ca 00:00 och 02:00 +-30 minuter).