Nekromanti Hur långt kom Mundana Universalis?

G

Guest

Guest
Med tanke på att "For The Glory" närmar sig med stormsteg (EU2 variant gjord för att vara lättmoddad), så blir jag nyfiken på hur långt den gamla kartan till Mundana Universalis kom.
Nu när det ska bli simplare att göra eventkedjor så är det mycket enklare att göra färdigt modden, om ingen annan vill fortsätta på den varianten så gör gärna jag det (så tillvida att jag får tillgång till färdiga resurser).
Sedan vill jag gärna veta hur det går med EU:Rome varianten för jag funderar på att skaffa det snart också...

/Zorbeltuss är nyfiken

Regmolar

Swashbuckler
Jag vill minnas att den gamla kartan fick med hela den "vanliga" biten av världen och hade påbörjat områden som Ehbron, Menon-Aun, Mio-Enara och Stora arkipelagen, men en hel del färdiga provinser med inga nationer.

Kan se om jag orkar ladda ned den och kolla :gremwink:

Kaigon

Helmgast
Det som var största problemet med Mundana Universalis till EU2 kan ha varit religioner och hur dessa var hårdkodade (troligen är det mesta löst med FTG). Den största bristen däremot kan nog vara att det inte direkt finns något sätt att få med alla intressanta karaktärer i spelet (förutom som regenter och ledare).

Av en slump sitter jag faktiskt med Rome-versionen nu och försöker uppgradera den till 2.2 patchen som kom ut för några veckor sedan. Det är inte lika stabilt som 2.1-versionen men om jag hinner sitta med det några timmar till så ska det nog lösa sig.

G

Guest

Guest
Det som var största problemet med Mundana Universalis till EU2 kan ha varit religioner och hur dessa var hårdkodade (troligen är det mesta löst med FTG).
Definitivt löst, det ska gå att ha runt 1000 religioner nu.
Om det är ok, fixar jag gärna med att göra en FTG version.

Sedan är jag egentligen inte så intresserad av rome spelet egentligen, men finns det en Mundana mod till det så måste jag ju ha den.