Just ja, viktigt att tänka att det är GothCon som har konvent. Vrållådan kan komplettera lite, men styr gärna så mycket som möjligt till GothCon!
Inget bestämt, då ett arr inte är anmält. Men det jag skulle föreslå är att ha en egen kategori på Discord, med flera spelskaparrum där vi kan "bryta ut" till andra diskussioner där det behövs, samt en textkanal.Om det finns intresse kanske jag borde ha en session där jag pratar om Whitehack 3, nu när jag ska lansera spelet i Sverige för första gången? Hur funkar det? Kommer spelmakare kunna ha egna rum?
C, som ännu inte kollat upp påsken
Det låter absolut intressant.Om det finns intresse kanske jag borde ha en session där jag pratar om Whitehack 3...
Är det för sent att anmäla ett arr? Jag skulle kunna göra typ en workshop/föreläsning om erfarenheterna från Whitehack. Det har (till min förvåning) blivit ett ganska stort spel, och det mesta med spelet och hur jag gjort med det är raka motsatsen till vad som brukar lyftas fram som goda råd till independent-makare. Tänker att det kanske kunde vara kul!Inget bestämt, då ett arr inte är anmält. Men det jag skulle föreslå är att ha en egen kategori på Discord, med flera spelskaparrum där vi kan "bryta ut" till andra diskussioner där det behövs, samt en textkanal.
Maila till arrangemang@gothcon.se och fråga, tror absolut det ska gå bra!Är det för sent att anmäla ett arr? Jag skulle kunna göra typ en workshop/föreläsning om erfarenheterna från Whitehack. Det har (till min förvåning) blivit ett ganska stort spel, och det mesta med spelet och hur jag gjort med det är raka motsatsen till vad som brukar lyftas fram som goda råd till independent-makare. Tänker att det kanske kunde vara kul!
Föreslår
Christian
Verkligen. Sånt som är svårt att hinna med på vanliga Gothcon (som besökare) och kanske att få ihop publik till (för arrangören).Jag tycker en föreläsningsserie skulle vara superkul!
Håller med. Jag har skickat in en förfrågan om att få hålla en workshop om att skriva äventyr. Hoppas fler hänger på den bollen.Jag tycker en föreläsningsserie skulle vara superkul!
Tack! Jag har anmält, så får vi se hur det går!Maila till arrangemang@gothcon.se och fråga, tror absolut det ska gå bra!
Vid spel på konvent så har jag inte upplevt att det varit jätteovanligt att folk kommit förbi och lyssnat in.Jag hade tyckt att det var ASMYSKO!
Men det finns ju folk som gillar AP-poddande, och det har varit live-spel på scener och grejer på konvent förr, så det finns säkert folk som tycker att det är kul att visa upp spelande också.
Kan ju vara ett bra sätt att promota Rollspel.nu för nya följare?Just ja, viktigt att tänka att det är GothCon som har konvent. Vrållådan kan komplettera lite, men styr gärna så mycket som möjligt till GothCon!
Så där, då var det avgjort! Jag kommer prata på fredagen 15.00--16.00. Evenemanget finns nu på listan för den hugade!Maila till arrangemang@gothcon.se och fråga, tror absolut det ska gå bra!
Sidan med Föreläsningar och Workshops verkar dock trasig?Så där, då var det avgjort! Jag kommer prata på fredagen 15.00--16.00. Evenemanget finns nu på listan för den hugade!
Stort tack igen för hjälpen!
Hälsar
Christian