Nekromanti Hur lockar vi färre snubbar till forumet?

MattiasLejbrink

Swordsman
Syftet med den här tråden är att diskutera hur vi kan locka färre snubbar till det här forumet, i förhållande till antalet tjejer. För att göra det behöver vi fundera på vad snubbar verkar gilla och göra mindre av det, förhoppningsvis bidrar det då till färre snubbar och mindre snubbig stämning.

Jag har några idéer:

1. Säg snälla saker. Det skulle till exempel kunna se ut så här: "Björn, gud vad bra Grottzine är, supebra jobbat!"

2. Om du vill framföra kritik, utgå från dig själv, så kallat "jag-budskap". Till exempel "jag upplever det inte alls på det sättet".

Kombinera 1 & 2! "Gud vad kul att du gillade Grottzine Mattias, vad glad jag blir. Tack!"

3. Pröva på andra negativa känslor än ilska och aggression. Exempel: "jag blir ledsen när du skriver så" eller "det där känner jag faktiskt inte för att svara på".

4. Pröva känslan att det är okej att tycka olika.

5. Låt andra få sista ordet.

6. Om kritik ska framföras, nyansera den. Det finns saker mellan bäst någonsin och fullständigt horribelt. Exempel: "ja, varför inte", "okej, ja kanske". I vardagsmun känt som "ta och kamma sig".

7. Lyft positiva exempel. Jag tycker till exempel att DeBracy är en riktigt trevlig och intressant forumit.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vilken intressant idé, Mattias, men jag tycker att din tajming är sådär.

Jocke

Man med skägg
MattiasLejbrink;n143069 said:
För mig är en snubbe någon som i hög utsträckning reproducerar normer kring manlighet. Vad är en snubbe för dig?
någon som är synonym med en lirare, ganska nära men inte exakt samma som en dude.

Trollkalle

Veteran
Alltså jag fattar inte riktigt varför vi ska dra ner antalet killar. Vi kan väl istället försöka få hit mer tjejer genom att rekommendera forumet eller helt enkelt dra ner antalet killiga grejer. För det är väl alltid roligt att få nya personer hit.

anth

Vetefan
Trollkalle;n143104 said:
Alltså jag fattar inte riktigt varför vi ska dra ner antalet killar. Vi kan väl istället försöka få hit mer tjejer genom att rekommendera forumet eller helt enkelt dra ner antalet killiga grejer. För det är väl alltid roligt att få nya personer hit.
Tips: https://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi :)

Framför allt är "snubbe" inte detsamma som "kille". Iallafall inte i den här tråden.

Lupus Maximus

Tekniker
Hm... Är det bara jag som får en sång från den svenska språkversionen av Aristocats i skallen? :eek:

"Alla snubbar, alla snubbar, alla snubbar vill ju vara katt!" :p :grin:

Cissi

Up to no good.
Lupus Maximus;n143227 said:
Hm... Är det bara jag som får en sång från den svenska språkversionen av Aristocats i skallen? :eek:

"Alla snubbar, alla snubbar, alla snubbar vill ju vara katt!" :p :grin:
Jag har sedan trådstart fått hindra mig själv från att länka ett klipp med just det musiknumret varje gång jag ser tråden.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Cissi;n143233 said:
Jag har sedan trådstart fått hindra mig själv från att länka ett klipp med just det musiknumret varje gång jag ser tråden.
Ja, gud ja. Det har varit tufft. Jag är glad att nån annan gjorde det så jag äntligen kan slapna av.

Max Raven

T12-kultist
Cissi;n143233 said:
Jag tycker det här är en jättebra idé, Cissi, så jag hoppas du inte tar för illa upp när jag postar klippet:

:)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Max Raven;n143270 said:
Jag tycker det här är en jättebra idé, Cissi, så jag hoppas du inte tar för illa upp när jag postar klippet:
Och plötsligt inser jag att introt där låter som en riktigt klassisk början till en rejäl mansplaining: "Lilla damen, låt mej föklara dä här..." =)

#inteallasnubbar tänder på en rivig låt

Cissi

Up to no good.
krank;n143283 said:
Och plötsligt inser jag att introt där låter som en riktigt klassisk början till en rejäl mansplaining: "Lilla damen, låt mej föklara dä här..." =)

#inteallasnubbar tänder på en rivig låt

Och vidare går texten "... och med ett fyrkantigt spel, blir man genast en del, utav stenåldern...!"

;)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Cissi;n143288 said:
Och vidare går texten "... och med ett fyrkantigt spel, blir man genast en del, utav stenåldern...!"

;)

Also: Varje gång jag ser den där reagerar jag på hur sjukt rasistisk den där siameskatt-figuren är...

"Shanghai, Hong Kong, tjo tjing tjong... Siameskatt bing bing bong..."

=)

MattiasLejbrink

Swordsman
Trollkalle;n143104 said:
Jag menade färre killar i förhållande till antalet tjejer. Kanske var lite trubbig där, men jag ville kontrastera rubriken mot "hur lockar vi fler tjejer?"