Nekromanti Hur många har läst dom tre böckerna (OT)

Bjorn

Hero
Casca (OT)

Ja han är en riktig hårding...
Undrar vad casca skulle ha i stridsvana egentligen?!? :)

/Bjorn

G

Guest

Guest
Re: Episkt

Jag hjar kört i medeltida realistisk (så pass det går med trollkarlar, dvärgar, alver och onda monster) värld förut men har nu tänkt att börja en episk kampanj i rädda-världen-stil!

Eons värld anses av en del vara för realistisk (hur något rollspel nu kan vara det) men jag anser att dess realism bara ger större utrymme för hjältar, t ex i Eon kan en tirak (troligtvis marnakh) hjälpa till att rädda världen, något som nog är omöjligt i DoD 1-4:e upplagan eller MERP där orcherna (tirakernas motsvarighet) endast kan liknas vid de mest efterblivna frakk-tiraker.

Mäster Azazel

Vindhand

Myrmidon
orcher som det godas förkäme (ot)

t ex i Eon kan en tirak (troligtvis marnakh) hjälpa till att rädda världen, något som nog är omöjligt i DoD 1-4:e upplagan eller MERP där orcherna (tirakernas motsvarighet) endast kan liknas vid de mest efterblivna frakk-tiraker.

Det finns väl inget som hindrar att en orch får en nyckelroll i kampen för den goda sidan? För att citera första mosterboken till DoD: "Svartfolken är grova och barbariska men inte nödvändigtvis ondskefulla.".

Vad skulle vara så omöjligt?

("efterblivna" är lika oförståeligt då orcher är lika smarta som människor (3T6))

Re: En frände...

Precis, allt ligger i ryggmärgen. Även om de inte slagits på 10 år så har de slagits förbaskat mycket mer än en vanlig människa.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jag, och jag tyckte att de...

... var dåliga - förutom den första. Andra blev sämre och tredje blev sämst - IMHO.

Men den första är värd att läsa om du frågar mig.

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Carolus

Veteran
Re: Det som de flesta verkar ha glömt

Det sägs uttryckligen i böckerna att Drakväktarna har svårt att komma ihåg det som har hänt för mer än något sekel sedan. Tänk också på att Dräpare finns i flera olika kalibrar... eh, storlekar... eh, kvalisorter, från kanonmat till vältränad kanonmat.

Jag hävdar fortfarande att drakväktarna har otroligt ojämna formkurvor. Ibland rockar de sanslöst och ibland suger de kokospalm på tvären. Nog för att alla har bättre och sämre dagar, men iaf. Fast vad vet jag, dessa variationer i dagsform kanske blir större och större ju äldre man blir; dåligt med empiriska bevis på området 6000+åriga varelsers formkurvor.../images/icons/smile.gif

Annars gillar jag upplägget med en fanatisk kult som jagar resterna av en nästintill bortglömd civilisations andliga ledare och folk har ju försökt slå ihjäl varandra i vår egen värld av mindre logiska skäl än det, så den delen är OK för min del.

Melius frangi quam flecti

WolmerX

Warrior
Re: orcher som det godas förkäme (ot)

Känns som om de blev onda i "Svartfolk", bara känns så/images/icons/crazy.gif eftersom hela deras existens gick ut på plundring med härjarpoäng och sånt.

Rollspel & Rock

WolmerX

Warrior
Har ni tänkt på en sak?

Orden "helvete", "fan", "jävlar" och "satan" vilka jag anser vara utpräglat kristna ord uppträder rätt ofta i böckerna.

Rollspel & Rock

Det gör ju tirakerna oxå. De är inte några skurkar, det tycker inte jag ialla fall.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Zaiber

Veteran
Re: *skrattar* lilla vän..

"SÅ komer tanken på att ett nytt rika kommer att uppstå genom att döda tjugo odödlingar vara LOGISK"

Tja, egentligen så skulle det mycket väl kunna vara logiskt. Tycker inte direkt att vetenskapen täcker alla, inte ens i närheten alla, luckor som finns i våran vetenskapsteori.

Oftast så ger vi inte en förklaring till varför något händer. Bara empiriskt uppskatta att något händer och inträffar på samma sätt hela tiden. Hur många gånger man än upprepar det. Därifrån kan vi senare dra slutsattser.

Så mycket som vi ser som ologiskt kan mycket väl vara logiskt. Personligen så tror jag att den sista vetenskapliga insikt som människan gör kommer att förbrylla väldigt många.

Zaiber - Religion är coolt.

Vindhand

Myrmidon

Man får vara försiktig med vilka moduler man använder... Target hade en tendens att förstöra rollspel de hade hand om för länge imho...

hatten

Swashbuckler
Re: *skrattar* min smarta vän

Exakt dessutom kan en smart ledare använda dessa tjugo odödligas död som en symbol som kan motivera återskapandet av det nya riket...

Man ska aldrig underskatta användadet av symboler för att ena ett folk..

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

SirDr

Veteran
Re: tack och lov finns några små undantag.

kan ju tänkas att de hadde en kreativ speledare som gav dem Idén från ett annat äventyr? ett som inte baserades på krynn? eller så kanske de själva redan hade en värld som de spelade i.. som blev till bok.. som sålde bra.. som blev till en modul ;)

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro

Greymourn

Swordsman
Re: tack och lov finns några små undantag.

Mycket möjligt, mycket möjligt...

Har inte läst dem själv, men har hörts sägas att de luktar genomsnittligt-AD&D-monster-och-stor-skatt-jakt om dem

Hellre låter jag två oskyldiga Gnuer dö än ett skyldigt Mufflon... Jagus Grisodleriaeus et pridus...