Nekromanti Hur många spelar?

zZz

Veteran
Jag såg att det skulle komma ett nytt western. Det kan ju kanske vara kul....lite trist att det innebär att supplementen skjuts på framtiden bara.
I samma veva kom jag att tänka på hur många som spelar western egentligen? Hur stort är det egentligen? Vad blir det för upplaga på ett nytt spel? Skulle vara kul att veta.
När jag ändå frågar så kanske nån har koll på hobbyn i allmänhet i sverige. Hur många är det som håller på? Och finns det folk som försörjer sig på heltid på att konstruera spel?

GoblinGurra

Swordsman
Det finns folk som försörjer sig på heltid på att konstruera spel.
I Karlstad är vi minst 7 som spelar Western.

MongoMan

Swordsman
Hur många är det som håller på?
Med rollspel överhuvudtaget? Oeräkneliga.

I samma veva kom jag att tänka på hur många som spelar western egentligen?
Jag gör men det har Gustav redan berättat.

Hur stort är det egentligen?
Med tanke på hur mycket som händer på detta forum så är Westernspelarna en minoritet som förtrycks av den onda Neogameskulten :gremcool:.

Själva tycker vi att det är jättekul med ett nytt spel:) Och hoppas att många andra kommer att tycka det också när den nya upplagan kommer. Kan hålla med om att det är lite trist att de nya supplementen dröjer längre, men samtidigt kändes det klokt att avvakta eventuella regelförändringar när vi är så nära... Och fördelen är ju att när det väl händer något blir det mycket på kort tid;-)

Det är alltid svårt att säga hur många som spelar vid ett givet tillfälle, eftersom folk påbörjar och avslutar sina kampanjer vid olika tillfällen. Tidigare upplagor av Western har sålt i det närmaste 11 500 ex. Vi har ännu inte bestämt hur stor nästa upplaga blir, men mindre än 2 000 ex är inte aktuellt.

Det finns folk som lyckas försörja sig på att konstruera spel, men de är få... De flesta av oss gör det för att det är så himla kul, men vi måste ha andra saker att leva på.

/a & t