Nekromanti Hur många?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag vet inte om jag räknas till de lyckliga som spelar, men jag äger spelet, uppskattar det och läser i det så ofta jag kan... Så, ja... Jag tror jag räknas... :gremsmile:

DODswe4

Hero
Skönt att man itne är ensam i alla fall, men vad menar du, om du äger spelet och tycker det är kul, varför itne då spela? :gremconfused:

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Skönt att man itne är ensam i alla fall,"

Jag vet att vi inte är ensamma. Ymir, Feliath, Dimfrost, Rising och ett helt gäng till är också Chronopia-fans, vad jag vet.

"om du äger spelet och tycker det är kul, varför itne då spela?"

Saknar tid och spelare.

DODswe4

Hero
Skönt att höra att det är en del i alla fall som spelar,

Men man kan ju spela över internet, MSN konversationer kan man vara ruggigt många i, spelare är därimot svårare då måste man värva folk och det är svårt

Kaigon

Helmgast
Jag spelleder Chronopia och har gjort det "konstant" de senaste åren (7 kanske)...

Helmgast
MSN är inte rollspelsdugligt

Att prata (inte chatta) via MSN tar en del på bandbredden. Ska man ha inlevelse så ska man ha webbkameror så man kan se anletsdrag med. Det klarar nog inte min bandbredd (0,5Mbit).

Tekniken är inte mogen för internetrollspelande.

Foggmock

Myrmidon
Re: MSN är inte rollspelsdugligt

Äsch, vi spelar hyfsat mycket Tribe 8 över nätet och jag har spelledit Mutant för typ tre grupper, det funkar utmärkt. Inte samma sak, men ett nästintill fullgott substitut.

Re: MSN är inte rollspelsdugligt

Jo då, jag håller med Fogge här.
Det går alldeles utmärkt att spela över MSN.
För närvarande spelar jag och en kompis Amber med detta medium. Resten av vår grupp tycker nämligen inte om Amber :gremfrown:

Feuflux

omjonasson.se
Ni noterade väl...

... att avatarex skrev "Att prata (inte chatta) via MSN".

Om hela spelgruppen måste ha webbkameror och mikrofoner blir det en helt annan sak än chat.

Johan K

Gammal & dryg
Jag har spelat Chronopa för en oherrans massa år sedan.. Men tröttnade på det i&med att vi spelade mer de andra versonerna, så därför rann det ut i sanden..
Om nån lyckas att motivera mig att börja igen, så KANSKE man börjar igen...

DODswe4

Hero
hmm, Chropnpia var det första ajg spelade så det är nopg därför det blivit så att vi spelar det mest

Re: Ni noterade väl...

Egentligen inte. Men jag håller inte med, det är inte nödvändligt med prat och webbkameror för att spela rollspel, allt som behövs för tt uppnå känsla är att man är lite halvbra på att skriva.

Kaigon

Helmgast
Det är ganska lång tid dom där 7 åren, har du alla tillägs böckerna oxå
Jodå, sen några år tillbaka... under senaste GothCon inskaffade jag även de två äventyren Cirkus Kad och Blodsband.

DODswe4

Hero
det är bra, den enna av mina spelgrupper har alla + en massa äventys böker, den andra saknar några tyvärr

DODswe4

Hero
Re: Ni noterade väl...

ja men jag spelar ofta över MSN och då chatar ajg ajg äger ingen webcam, det går aldeles utmärkt det med