Hur man öppnar en bok.

Gerkub

Gelékub
Jag brukade vara en sån där som vill att deras ägodelar ska vara liksom i perfekt, pristint skick för evigt eller åtminstone så länge som möjligt. Men för ett par år sedan insåg jag att jag helt slagit om och numera är 100% på din sida här. Saker ska användas, och det finns en otrolig charm i saker det syns på att de levt ett liv så att säga. Små hack och skrap i möbler, hundöron och brutna pärmar och lösa sidor och anteckningar i marginalen.

Jag är inte riktigt där ännu att jag faktiskt själv gör hundöron eller marginalanteckningar, men jag betraktar dem numera som features snarare än bugs åtminstone.
Jag har gjort lite samma resa, har kämpat med tvångssyndrom och att ha mycket ångest över att hålla grejer i fint skick, och numera är jag mycket mindre överdrivet försiktig. Har till och med börjat anteckna i böcker också lite smått.

Men! Jag har upptäckt en bra grej med att öppna böcker som i tutorialen ovan, för man kan träna regelböcker att ligga öppna på bordet med rätt uppslag uppe. Väldigt praktiskt.

Last edited: