Jag har suttit och hittat på data för olika monster till den bok jag håller på att sammanställa med den grotta jag skrev förra året. Jag märker att jag inte har någon plan när det gäller att hitta på monsterattacker, eller monstrens Kroppspoäng, Skydd och Handlingskraft -- jag bara tittar på hur monstren ser ut i regelboken och hittar på något som låter rimligt.
Är det någon som har en bättre metod för att skapa ett monster som är lätt att besegra för en grupp på X rollpersoner, ett monster som är ganska lätt men ändå känns som en utmaning, ett monster som är svårt eller ett monster som är nästan omöjligt, och så vidare? Hur många KP, handlingar, skydd ska monstret ha, och hur mycket skada ska det göra i genomsnitt med monsterattackerna för att vara si eller så farligt?
Jag skulle säkert kunna räkna på det själv, men det är ju lättare om någon redan har gjort det.
Är det någon som har en bättre metod för att skapa ett monster som är lätt att besegra för en grupp på X rollpersoner, ett monster som är ganska lätt men ändå känns som en utmaning, ett monster som är svårt eller ett monster som är nästan omöjligt, och så vidare? Hur många KP, handlingar, skydd ska monstret ha, och hur mycket skada ska det göra i genomsnitt med monsterattackerna för att vara si eller så farligt?
Jag skulle säkert kunna räkna på det själv, men det är ju lättare om någon redan har gjort det.